|
کدخبر: 217769

این افراد از اول آذر اجازه سفر ندارند + جزئیات

داریوش باقر جوان گفت: بر اساس پروتکل‌های جدید، افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند از ابتدای آذر ماه نمی‌توانند سفر کنند و ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های سختگیرانه‌تری برای آن‌ها اعمال خواهد شد.

جامعه این افراد از اول آذر اجازه سفر ندارند + جزئیات

بر اساس جدیدترین مصوبه ابلاغ‌ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا از ابتدای آذر ماه پروتکل‌های جدید و سختگیرانه‌ای در حوزه‌های مختلف از جمله سفرهای برون شهری به اجرا در خواهد آمد.

داریوش باقر جوان اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا همگی بر جای خود باقی است اما پروتکل‌های جدید و سختگیرانه‌تری به آن اضافه شده است که از ابتدای آذر ماه اجرایی خواهد شد. به عنوان مثال به جای فاصله‌گذاری فیزیکی که قبلا اجرا می‌شد، به صورت هوشمند این کار را انجام می‌دهیم.

وی افزود: بر اساس پروتکل‌های جدید، افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند از ابتدای آذر ماه نمی‌توانند سفر کنند و ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های سختگیرانه‌تری برای آن‌ها اعمال خواهد شد. البته در این میان به این نکته اشاره‌ای نشده که حتما باید هر دو دز واکسن را دریافت کرده باشند بلکه کافی است کارت واکسن داشته باشند.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در این شرایط اگر کسی نیاز به سفر اجباری و ضروری داشت حتما باید تست منفی PCR با مدت زمان کمتر از ۷۲ ساعت را ارائه دهد که این مسئله عملا سفر را برای واکسن نزده‌ها سخت و پرهزینه خواهد کرد.

باقر جوان همچنین درباره اینکه آیا به سامانه امید برای کنترل هوشمند کرونا در حوزه سفرهای جاده‌ای متصل شده‌اید یا خیر؟ اعلام کرد: اتصال به سامانه امید در دستور کار قرار دارد اما وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور مامور به انجام این پروژه شده و هم اکنون این طرح را به صورت پایلوت در استان قزوین اجرایی کرده‌اند. البته در صورت در اختیار گرفتن IP مورد نظر می‌توانیم به سامانه امید متصل شویم و کمتر از ۴۸ ساعت این کار قابل انجام است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر فرد یا شرکتی در این میان تخلف مرتکب شود و  برخی اقدام به ارائه کارت جعلی واکسن کنند یا شرکتی بدون چک کردن کارت واکسن بلیت فروشی کند، چه برخوردی خواهید کرد؟ گفت: پیش از این نیز به همه تخلفات رسیدگی می‌کردیم و اگر فرد یا شرکتی مرتکب تخلف می‌شد آن را در کمیسیون‌های تعیین شده بررسی و با متخلفان برخورد می‌کردیم. البته در حال حاضر همه موارد از طریق سامانه امید نظارت و رصد خواهد شد اما اگر تخلفی شکل بگیرد با جدیت بیشتری با آن برخورد خواهیم کرد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر