|
کدخبر: 216093

برگ برنده توسعه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

در نشست هم‌اندیشی در خصوص رفع موانع موجود در اعتباربخشی دانشکده پزشکی گیلان، تحقق توسعه نظام آموزشی دانشگاه مورد تاکید قرار گرفت.

جامعه برگ برنده توسعه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

نشستی به‌منظور هم‌اندیشی در خصوص رفع موانع موجود در اعتباربخشی دانشکده پزشکی گیلان با حضور دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تعدادی از معاونین دانشگاه، رییس، معاونین و جمعی از اعضای هیئت‌علمی دانشکده پزشکی  در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با بیان اینکه در طول بحران کرونا علاوه بر مدیریت و کنترل این بیماری نسبت به موضوعات آموزشی نیز اهتمام داشته‌ایم، اظهار کرد: خرید و تجهیز دو خوابگاه دانشجویی با اعتبار 100 میلیارد تومان و تلاش برای احداث دانشکده پزشکی در سایت لاکان، تنها نمونه‌ای از این اقدامات در جهت توسعه نظام آموزش علوم پزشکی بوده است.

وی با بیان اینکه ارتقای اعتباربخشی هر مجموعه‌ای نیازمند اجرای ضوابط و مقررات است، افزود: ضوابط و مقررات اجرایی در نظام آموزش  دانشگاه‌های علوم پزشکی کاملاً مشخص است و باید منطبق بر شاخص‌های استانداردهای تبیین شده ملی و برنامه‌ریزی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نظام آموزش پزشکی را حائز اهمیت دانست و با اذعان به اینکه اصلاح هر جامعه‌ای در گرو اصلاح نظام آموزشی است، گفت: تا کنون اغلب مطالباتی که در جهت توسعه نظام آموزش علوم پزشکی بوده با تلاش و ممارست محقق شده و با توجه به توانمندی و ظرفیتی که در حوزه آموزش پزشکی گیلان وجود دارد، یقین داریم که اعتلای نظام آموزشی نیز محقق خواهد شد.

 گفتنی است، در این نشست، استانداردهای شاخص ارزیابی وزارت بهداشت و مواردی که نیاز به رفع نواقص دارد، مطرح و مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

اعتباربخشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان از حدود دو سال پیش آغاز و در سال 98 طی یک ارزیابی، اعتباری یک‌ساله گرفت.

رفع اشکالات وارده تیم‌های ارزیاب اعتباربخشی در دانشکده پزشکی بر اساس استانداردهای تعیین‌شده از ماهها پیش توسط کمیته اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان آغازشده است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها