|
کدخبر: 212241

این استان ها منتظر باران باشند

کارشناس هواشناسی گفت: روز چهارشنبه با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور بارش در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور تقویت می‌شود و به‌تدریج با شمالی شدن جریان‌ها بر دریای خزر گسترش بارش شرق اردبیل، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی را فرا خواهد گرفت.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان این‌که امشب در نوار غربی دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران شاهد بارش باران گاهی رعدوبرق هستیم، گفت: در غرب اصفهان قم و در اواخر امشب مناطقی از اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ خواهد داد.

او ادامه داد: روز شنبه در البرز، تهران، قم، اردبیل، گیلان و مازندران شاهد بارش باران و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود.

ضیائیان با بیان این‌که روز یکشنبه گذر امواج کم‌دامنه تراز میانی جو محدود به شمال غرب کشور است گفت: این اتفاقات شامل ابرناکی و بارش در شمال غرب شمال غرب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز بارش پراکنده انتظار می‌رود و در سایر مناطق جوی پایدار حاکم است.

او توضیح داد: روز چهارشنبه با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور بارش در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور تقویت می‌شود و به‌تدریج با شمالی شدن جریان‌ها بر روی دریای خزر گسترش بارش شرق اردبیل، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی را فرا خواهد گرفت.

ضیائیان بیان کرد: در روز چهارشنبه در ارتفاعات البرز و مناطق سردسیر بارش برف و در مناطقی از ارتفاعات جنوب و جنوب غرب استان تهران نیز بارش پیش‌بینی شود.

کارشناس هواشناسی توضیح داد: روز پنجشنبه در آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان‌رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در تهران سمنان بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیایی اظهار کرد: روز یکشنبه و دوشنبه در جنوب شرق و شرق کشور وزش باد افزایش می‌یابد.

او درباره‌ی آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران نیمه‌ابری تا ابری گاهی همراه با بارش پراکنده و وزش باد است و بیشترین دمای تهران ۲۰ درجه کمترین آن ۱۴ درجه خواهد بود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها