|
کدخبر: 212211

مرگ و میر کرونایی در این کشور رکورد زد!

یکهزار و ۱۶۲ نفر دیگر در شبانه روز گذشته در روسیه بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند که این تعداد جانباخته از زمان وقوع این ویروس در این کشور تاکنون بی سابقه است.

ستاد کرونای روسیه گزارش داده است که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ هزار و ۸۴۹ نفر به کرونا مبتلا شدند که در مجموع تعداد بیماران کرونایی در این کشور به هشت میلیون و ۴۳۲ هزار و ۵۴۶ نفر رسیده است. شیوع کرونای دلتا پلاس عامل اصلی بالا رفتن آمارهای کرونایی روسیه بوده است.

یکهزار و ۱۶۳ نفر نیز در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را در اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست دادند و مجموع جان باختگان نیز به ۲۳۶ هزار و ۲۲۰ نفر رسیده است.

شیوع بی سابقه بیماری کرونا در روسیه باعث شد تا از روز گذشته (پنجشنبه) مسکو و شهرهای اطراف آن تعطیل عمومی اعلام شده و فعالیت همه ادارات و نیز مراکز تفریحی و غذاخوریها نیز در آن متوقف شود.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های روسیه به غیر از مراکز حیاتی همچون سازمان پلیس بقیه مراکز اداری و اقتصادی در پایتخت روسیه و مناطق اطراف آن بسته خواهند بود.

این تصمیم را شهردار مسکو و استاندار استان مسکو که ریاست این مناطق فدرال را برعهده دارند بنا بر اختیارات قانونی خود گرفته اند. این تعطیلی تا ۷ نوامبر ( ۱۶ آبان) ادامه دارد.

تعطیلی سراسر روسیه نیز از شنبه اجرایی خواهد شد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته به دنبال سیر تصاعدی شمار بیماران کرونایی و افرادی که بر اثر این بیماری در روسیه جان خود را از دست می دهند اعلام کرد که از روز ۳۰ ماه اکتبر تا ۷ ماه نوامبر ۰ ۸ تا ۱۶ آبان)   در روسیه تعطیل عمومی خواهد بود.

این تصمیم برای کاهش همه گیری کرونا گرفته شده است که در یک هفته اخیر ابعاد بسیار گسترده و نگران کننده ای گرفته است.

پسکوف پیشتر نیز گفته بود که آهنگ واکسیناسیون کرونا در روسیه کندتر از کشورهای اروپایی است و این مساله با سطح آگاهی مردم ارتباط دارد.  

براساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا در روسیه، ۴۷ میلیون و ۱۵۶ هزار نفر دو دز واکسن کرونا را زده  و ۵۴ میلیون و ۶۴ هزار نفر هم یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها