|
کدخبر: 205772

شرایط بحرانی استان های جنوبی در پی طوفان شاهین

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به تشریح آخرین وضعیت استان‌های جنوبی کشور که مورد هجوم طوفان شاهین قرار گرفتند، پرداخت.

علی بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت و بحران کشور اظهار کرد: در پی ورود طوفان و بارندگی‌ها، شهرستان‌های چابهار، کنارک، زرآباد، دشتیاری، نیک شهر، قصرقند، فنوج، راسک و مهرستان تحت تاثیر قرار دارند.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان بارش‌ها در بندر بریس با ۴۴ میلی متر بوده است، گفت: آبگرفتگی مناطق شهری و امکان مسکونی تا لحظه مخابره خبر گزارش نشده است و تیم‌های امدادی و خدماتی در مناطق تحت تاثیر در آماده باش کامل بوده و در حال فعالیت و کمک رسانی هستند.

بختیاری با بیان اینکه شبکه‌های آب، مخابرات و گاز تا این لحظه پایدار بوده است، گفت: ۴ خط پست ۲۰ کیلووات در منطقه پشت بندر بریس آسیب دیده که نیرو‌های امدادی در حال رفع مشکل هستند.

وی افزود: ستاد اضطراری مدیریت بحران در شهرستان چابهار با حضور معاون عمرانی و مدیر کل مدیریت بحران و چهار فرماندار شهرستان‌های جنوبی استان برگزار و تصمیمات لازم در این باره اتخاذ شده است، همچنین توزیع مایحتاج اولیه، غذای گرم از سوی سازمان امداد و نجات در حال انجام است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تخلیه روستا‌های در معرض خطر با هماهنگی فرماندران، بخشداران صورت گرفته و افراد به مناطق امن منتقل شدند، بیان کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر بروز صدمات جانی دریافت نشده است.

وی افزود: سیلاب‌های احتمالی در مناطق ساحلی به سمت دریای عمان سرازیر شده و در قسمت‌های شمالی بعضی از مخازن سد‌هایی مانند زیردان و پیشین ظرفیت آبریزی دارند.

بختیاری با بیان اینکه تعدادی مراکز ورزشی و سوله با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای اسکان حاشیه نشین‌هایی که احتمال می‌رود دچار آبگرفتگی شوند، در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: متاسفانه ۲ لنج باری به علت وقوع طوفان و امواج در جنوب کشور غرق شدند.

خروج طوفان شاهین از کشور

وی افزود: در حال حاضر فعالیت طوفان از مناطق جنوبی استان خارج شده و به سمت کشور عمان در حال حرکت است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تعداد دو راه فرعی در شهرستان دشتیاری دچار آبگرفتگی شده است، گفت: خساراتی جزئی به بخش کشاورزی و دامداری‌ها وارد شده که جزئیات این خسارات پس از ارزیابی نهایی ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به قطعی برق بصورت جزئی در برخی از مناطق حادثه دیده، گفت: نیرو‌های امدادی درحال برطرف کردن این اتفاق هستند و در خصوص صدمات جانی و مصدومان تاکنون گزارش رسمی دریافت نشده است.

بختیاری درباره وضعیت استان هرمزگان که در این طوفان گرفتار شده است؛ اظهار کرد: وزش باد و طوفان موجب قطع برق ۱۳ روستا در شهرستان سیریک شده است و در این استان نیز در حال ارزیابی نهایی وضعیت هستیم و جزئیات این استان نیز به زود به اطلاع عموم خواهد رسید.

این در حالی است که روز گذشته اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور طی تماس تلفنی با استانداران سیستان و بلوچستان و هرمزگان اتخاذ تمهیدات لازم و فوری را مورد تاکید قرار داد و در پی این موضوع آماده باش اعضای ستاد‌های استانی، اطلاع رسانی مستمر به ساکنان مناطق و رعایت اقدامات احتیاطی مورد تاکید قرار گرفته است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر