|
کدخبر: 198448

خبر خوب برای پرداخت دستمزد مرخصی زایمان

سازمان تامین اجتماعی تصویب کرده است که از این پس دستمزد دوران مرخصی زایمان باید به صورت ماهانه تصویب شود.

جامعه خبر خوب برای پرداخت دستمزد مرخصی زایمان

مرخصی زایمان همواره یکی از چالش‌های اشتغال زنان بوده است. بسیاری از شرکت‌های خصوصی از پرداخت دستمزد به بانوان در هنگام مرخصی زایمان طفره می‌روند. اما سازمان تامین اجتماعی تصویب کرده است که از این پس دستمزد دوران مرخصی زایمان باید به صورت ماهانه تصویب شود. بنابراین شرکت‌های خصوصی نباید پرداخت دستمزد مربوط به مرخصی زایمان را به انتهای دوره مرخصی زایمان موکول کنند.

 به منظور بهینه‌سازی فرایندها با رویکرد کاهش مراجعات، افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و تسریع و تسهیل در ارائه خدمات غیرحضوری، در بخشنامه‌ای از سوی معاونت بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی، پرداخت ماهانه غرامت دستمزد ایام بارداری (مرخصی زایمان) به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شد.

 در بخشنامه صادر شده از سوی مهرداد قریب، معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی، مقرر شد واحدهای اجرایی این سازمان پس از ارائه درخواست و ارسال مدارک دریافت کمک بارداری(مرخصی زایمان) از سوی بیمه شده و به محض ارسال لیست حق بیمه مربوطه با رعایت ضوابط مقرر در بند ۹ ماده ۲ و ماده۶۷ قانون تامین اجتماعی نسبت به صدور سند پرداخت مرخصی زایمان به صورت ماهانه اقدام و این فرآیند را تا پایان مدت مرخصی زایمان ادامه داده و از موکول کردن پرداخت تعهد مذکور به اتمام دوره مرخصی زایمان خودداری کنند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر