|
کدخبر: 194196

شایعه تاثیر استفاده این دارو برای کرونایی ها!

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد قطره نفازولین چشمی برای درمان کرونا توضیحاتی داد.

جامعه شایعه تاثیر استفاده این دارو برای کرونایی ها!

علی روحبخش مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در روزهای اخیر در فضای مجازی قطره نفازولین به عنوان داروی کرونا معرفی شده است و متاسفانه تمایل به مصرف این دارو در بین مردم افزایش چشمگیری یافته است.

او افزود: این در حالی است که نه تنها این دارو هیچ خاصیت درمانی برای بیماری کووید ۱۹ ندارند بلکه استفاده زیاد آن خطراتی را نیز به همراه دارد.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: روش‌های درمان کرونا طبق نکات بهداشتی و درمانی و از سوی اساتید گروه‌های تخصصی اعمال می‌شود بنابراین هر روش غیر علمی که در فضای مجازی انتشار می‌یابد نباید مورد توجه و یا استفاده مردم قرار گیرد، زیرا این احتمال وجود دارد که نه تنها باعث درمان بیماری نشود بلکه شرایط سخت تری را برای بیماران کرونایی ایجاد کند.

روحبخش بیان کرد: قطره نفازولین که متاسفانه به سرعت در فضای مجازی نشر پیدا کرد یک داروی ضد احتقان است و هیچ تاثیری برای درمان کرونا ندارد از همین رو سازمان غذا و دارو نیز هشدارهای لازم را در خصوص مصرف این دارو به خصوص در بیماران کرونایی اعلام کرده است.

او با تاکید بر این که توجه به این شایعات باعث سرگردانی بیمار در روند درمان می‌شود و می‌تواند بیماری را وخیم‌تر کند، تصریح کرد: استفاده زیاد از این دارو در مخاط بینی باعث افزایش فشار خون می‌شود که این اتفاق برای بیماران کرونایی می‌تواند زمینه ساز وخامت حال آن‌ها باشد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر