|
کدخبر: 194043

سابقه آلرژی مانعی برای تزریق واکسن است؟

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: سابقه آلرژی و یا حساسیت‌های دارویی شامل حساسیت به داروهای خانواده پنی سیلین‌ها و سایر آنتی بیوتیک‌ها مانعی برای تزریق واکسن‌های کرونا محسوب نمی‌شود.

جامعه سابقه آلرژی مانعی برای تزریق واکسن است؟

داود سلمان‌پور روز شنبه به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: ابهاماتی در فضای مجازی درخصوص منع مصرف واکسن‌های کووید ۱۹ در افراد با سابقه آلرژی و یا حساسیت دارویی گسترش یافته است که براساس مستندات علمی موجود، سابقه آلرژی و یا حساسیت‌های دارویی شامل حساسیت به داروهای خانواده پنی سیلین‌ها و سایر آنتی بیوتیک‌ها ممانعتی برای تزریق واکسن‌های کووید ۱۹ محسوب نمی‌شوند.

وی افزود: افرادی که سابقه حساسیت به غذا، داروها، لاتکس و یا سایر واکسن‌های غیر کووید ۱۹ داشته‌اند، می‌توانند واکسن‌های موجود کووید ۱۹ را دریافت کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه بیماران مبتلا به آلرژی‌های فصلی، آسم و کهیر مزمن نیز می‌توانند واکسن‌های کووید ۱۹ را دریافت کنند، گفت: بیماران با سابقه آنافیلاکسی به غذاها و یا سایر داروها منع مصرف برای دریافت واکسن ندارند ولی این بیماران باید تزریق واکسن را در مراکز درمانی مجهز به امکانات احیا انجام دهند و بعد از تزریق واکسن حداقل به مدت ۳۰ دقیقه تحت نظر باشند.

وی افزود: افرادی که دچار واکنش آلرژیک شدید (آنافیلاکسی) و فوری به ترکیبات موجود در یک نوع واکسن کرونا شده اند برای مرحله دوم آن نوع واکسن نبایستی تزریق شود.

شهرستان دزفول با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار دز واکسن کرونا به جمعیت هدف تزریق شده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها