|
کدخبر: 193726

این واکسن مخصوص بیماران سرطانی هست

محققان آلمانی موفق به ابداع واکسنی علیه SARS-CoV-۲ شده‌اند که برای بیماران مبتلا به سرطان یا نقص ایمنی طراحی شده است.

جامعه این واکسن مخصوص بیماران سرطانی هست

افرادی که نقص ایمنی دارند، چه مادرزادی و چه ناشی از درمان سرطان، در صورت آلوده شدن به ویروس SARS-CoV-۲ در معرض خطر شدید ابتلا به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند.

در همین حال مشخص شده است واکسیناسیون با واکسن‌هایی که در حال حاضر تایید شده اند، اغلب از این افراد به اندازه کافی محافظت نمی کند.

اکنون در یک کارآزمایی بالینی که بودجه آن توسط وزارت آموزش و تحقیقات فدرال آلمان تأمین شده است، پزشکان دانشگاه «توبینگن» واکسنی ابداع کرده اند که به طور خاص تحریک یک واکنش ایمنی سلولی توسط سلول های T به نام SARS-CoV-۲ را هدف قرار می دهد.

به گفته محققان، این واکسن جدید که CoVac-۱ نام دارد، همچنین دارای مزیت عمده ای نسبت به سایر واکسن‌ها است. این واکسن کرونا سلول‌های تی را نه تنها در برابر پروتئین سنبله SARS-CoV-۲ فعال می کند، بلکه آنها را در برابر بسیاری از سایر اجزای ویروسی که با ایجاد مقاومت توسط جهش های این ویروس مقابله می کند، نیز فعال می سازد.

ایده واکسن کرونای CoVac-۱ ناشی از ایمونوتراپی سرطان است.

یک گروه از محققان به ریاست پروفسور «هانس گئورگ رامنسی»، در توضیح فرآیندهای بیولوژیکی در این زمینه می‌گویند که "پپتیدها پروتئین های کوتاهی هستند که به سیستم ایمنی- و در اینجا به طور خاص به سلول های T- در سطح سلول های توموری و همچنین در سلول های آلوده به ویروس وارد می شوند. این امر سیستم ایمنی را قادر می سازد تا سلول های «خارجی» را بشناسد و آنها را از بین ببرد.

گروه ایمونولوژی سال ها است که بر روی تولید واکسن‌های به اصطلاح درمانی پپتید برای بیماران سرطانی کار می کند.

بنابراین، اگر این پپتیدها با یک محرک ایمنی مناسب یا به اصطلاح کمکی، واکسینه شوند. سلول های تی می توانند به طور خاص در برابر سلول های تومور و همچنین در برابر سلول های آلوده به ویروس فعال شوند.

محققان توبینگن، برای ابداع این واکسن کرونا از مکمل XS۱۵ استفاده کردند که در اصل توسط رامنسی و شرکت EMB Microcollections GmbH مستقر در دانشگاه توبینگن برای واکسیناسیون علیه سرطان توسعه یافته بود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها