|
کدخبر: 193713

شرط و شروط استاندار کربلا برای اربعین ۱۴۰۰

استاندار کربلا پس از موفقیت در برپایی مراسم عاشورا، شرط پذیرش زائران اربعین برای ورود به کربلا را داشتن کارت واکسیناسیون کرونا اعلام کرد.

جامعه شرط و شروط استاندار کربلا برای اربعین ۱۴۰۰

 روز گذشته همزمان با عاشورا بیش از ۶ میلیون زائر در کربلا حضور یافته و به عزاداری پرداختند که البته به منظور امنیت زائران سیدالشهدا (ع)، حدود هفت هزار نیروی حشدالشعبی در مسیرهای کربلا و به ویژه منطقه حرم‌های مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) حضور داشتند و برخی از نیروهای امنیتی از طریق هواپیماهای بدون سرنشین در حال بررسی وضعیت منطقه بودند که در نهایت مراسم عاشورای حسینی به خوبی در کربلا برگزار شد.

همچنین پس از موفقیت در برپایی مراسم عاشورای حسینی، استاندار کربلا از اهمیت واکسن کرونا برای حضور در زیارت اربعین خبر داد؛ به طوری که به گفته استاندار کربلا تزریق واکسن کرونا شرط پذیرش زائران اربعین به کربلا خواهد بود و هیچ زائری بدون داشتن کارت واکسیناسیون نمی‌تواند وارد کربلا شود.

البته این امر هنوز از سوی مقامات دولتی عراق مطرح و تأیید نشده است. بنابراین، باید برای وضعیت اربعین سال جاری منتظر نظر دولت عراق و همچنین پذیرفتن یا نپذیرفتن زائر خارجی هم بود.

ستاد مرکزی اربعین با توجه به مسئولیتی که در زمینه برنامه‌ریزی برای سفر اربعین دارد، از ماه‌ها قبل آمادگی خود را برای برپایی اربعین حسینی با رعایت نکات بهداشتی اعلام کرده است و در انتظار موافقت طرف عراقی و همچنین ستاد کرونا در این زمینه است.

 

 

 

منبع: فارس

ارسال نظر