|
کدخبر: 193690

تاخیر در واکسیناسیون به خاطر تولید واکسن داخلی

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که ما قطعا در مدیریت کرونا سهل انگاری کردیم، تاکید کرد: به خاطر تولید واکسن داخلی در خرید واکسن کرونا تاخیر داشتیم.

جامعه تاخیر در واکسیناسیون به خاطر تولید واکسن داخلی

تزریق عمومی واکسن کرونا مهمترین راهکار پیشگیری از همه گیری این ویروس محسوب می شود. ایران از جمله کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا است، اما با توجه به تاخیر در تولید انواع واکسن کرونا ایرانی، همچنان نیاز به واردات واکسن کرونا در کشورمان احساس می شود. همچنین باید توجه داشت که کند پیش رفتن روند تامین و تزریق عمومی واکسن کرونا در ماه های گذشته منجر به بروز موج پنجم کرونا در کشورمان شده است.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تایید این مطلب که به خاطر تولید واکسن داخلی در خرید واکسن کرونا تاخیر داشتیم، تصریح کرد: مدیران پروژه واکسن برکت خودشان هم نمی دانستند که نمی توانند به وعده تولید ۲۰ میلیون واکسن تا پایان مرداد و ۵۰ میلیون واکسن تا پایان شهریور عمل کنند.

وی افزود: سایر تولیدکنندگان واکسن ایرانی هم فکر می کردند بتوانند زودتر واکسن داخلی تولید کنند، اما چون بیشتر آنها تجربه اولشان بود، نتوانستند برآورد زمانی دقیقی داشته باشند.

شهریاری ادامه داد: ما تمام مسائل مربوط به کرونا را در مجلس به صورت مرتب پیگیری می کردیم، اما مشکل اصلی از رئیس پیشین ستاد ملی مبارزه با کرونا که به توصیه ها بی توجهی می کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: وزیر بهداشت و درمان به دلیل تمام مشکلاتی که در مدیریت کرونا پیش آمده است، باید پاسخگو باشد، اما این که وزارت بهداشت مقصر بوده است یا نهاد دیگر، بسته به مستنداتی دارد که این وزارتخانه ارائه دهد.

شهریاری گفت: ما قطعا در مدیریت کرونا سهل انگاری کردیم و مسئولان باید پاسخگو باشند. سازمان بازرسی و دستگاه های نظارتی دیگر به این سهل انگاری ها ورود کرده اند، اما متاسفانه از تمام جلسات هیچ چیزی بیرون نیامد.

وی در پایان تصریح کرد: بیماری کرونا یک جنگ تمام عیار بود و وقتی جنگی به وجود می آید، ما نمی توانیم فرمانده جنگ را بزنیم.

 

 

 

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها