|
کدخبر: 193545

کاهش ۴۵ درصدی تردد بین استانی

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی از کاهش ۴۵ درصدی تردد بین استانی خودروها در ایام محرم امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: از مردم به دلیل همکاری با پلیس و رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا تشکر کرده و امیدواریم هر چه زودتر زنجیره شیوع ویروس کرونا شکسته شود.

جامعه کاهش ۴۵ درصدی تردد بین استانی

سرهنگ احمد شیرانی افزود: گزارش های دریافتی از نقاط مختلف اجرای طرح ممنوعیت تردد خودروها در استان های قرمز و نارنجی حکایت از همکاری مردم و کاهش ترددها داشته است.

وی ادامه داد: آمار روزانه ترددها به صورت روزانه بررسی می شود و این آمار مدام در حال تغییر است اما اکنون شاهد کاهش متوسط میزان تردد نسبت به ایام محرم سال گذشته بودیم، در محورهای اصلی میزان ترددها در آزاده راه تهران - قم، ۷۰، اصفهان ۶۰ و میانگین محورهای جاده های شمالی کشور از جمله رشت - قزوین، هراز، فیروزکوه و آزاده راه چالوس ۶۷ درصد کاهش داشته است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی گفت: البته در این مدت برخی تخلفات توسط برخی رانندگان که توجهی به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی نداشته اند، توسط دوربین و عوامل پلیس ثبت شده است اما اصل اجرای این طرح مبنی بر مممنوعیت تردد بین استانی بوده که در صورت تردد در جاده ها و نقاط اجرای طرح به خودروهای غیر مجاز اجازه حرکت داده نشده و نقاط مبدا بازگردانده شده اند.

سرهنگ شیرانی با بیان اینکه ترددهای بین استانی جزء این طرح نمی شود، گفت: تردد بین استانی در تهران و البرز نیز بلامانع است و همچنان تردد اتوبوس، کامیوان و وانت های حمل بار، کالا و مسافر نیز مجاز است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل راهور ناجا، با یادآوری اینکه ورود و خروج به هر یک از شهرهای ممنوعه به ترتیب یک میلیون (شهرهای قرمز) و ۵۰۰ هزار تومان (شهرهای نارنجی) جریمه دارد، تاکید کرد: اکنون ورود و خروج به ۳۵۹ شهر قرمز و همچنین شهرهای نارنجی ممنوع است و ورود و خروج به هر یک از این شهرها به ترتیب یک میلیون (شهرهای قرمز) و ۵۰۰ هزار تومان (شهرهای نارنجی) جریمه دارد.

به گفته وی، ماموران پلیس راهور در ۳۷۴ مبادی ورودی و خروجی شهرها مستقر هستند و بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا از ترددها جلوگیری می کنند. رانندگانی که در پشت گیت‌های ورودی و خروجی حضور پیدا می‌کنند، بدانند که راه مسدود است و پلیس از ادامه سفر آنها جلوگیری می کند چرا که مصوبه اخیری که به پلیس ابلاغ شده، شامل منع تردد است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله کرونا از تعطیلی ۶ روزه همه اصناف، بانک ها و مشاغل دولتی در سطح کشور به جز اصناف ضروری به منظور کمک به کنترل این بیماری مهلک خبر داد.

علیرضا رییسی افزود: از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۴ مرداد تا جمعه پنجم شهریور منع تردد یا به عبارتی دیگر، ممنوعیت تردد اعمال خواهد شد و نباید ترددی به جز موارد استثنا مانند آمبولانس‌ها و کامیون حمل غذا و غیره صورت گیرد. همه مجوزهای صادرشده برای تردد نیز لغو شده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها