|
کدخبر: 187092

زالی:مراکز واکسیناسیون کرونا افزایش می یابد

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در تهران تا پایان هفته به ۹۰ مرکز می‌رسد.

جامعه زالی:مراکز واکسیناسیون کرونا افزایش می یابد

علیرضا زالی گفت: در حال حاضر ۸۱ مرکز واکسیناسیون کرونا در تهران فعال هستند که این مراکز در روزهای آینده افزایش می یابد و به ۹۰ مرکز می رسد.

وی ادامه داد: علاوه بر راه اندازی یک مرکز تجمیعی خودرویی واکسیناسیون کرونا واقع در خیابان فاطمی تهران در روز گذشته، تعدادی مرکز هم در چند روز گذشته به بهره برداری رسید.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران توضیح داد: با افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در تهران درصدد هستیم تا هم از ازدحام مردم جلوگیری شود و هم روند واکسیناسیون شتاب بگیرد.

زالی همچنین گفت: روز گذشته هشتاد و یکمین مرکز واکسیناسیون کرونا در تهران واقع در دژبان مرکز ارتش جمهوری اسلامی راه اندازی شد. ارتش علاوه بر ارایه خدمات موثر در تامین بخش های درمانی، در حوزه واکسینه کردن مردم هم فعالیت های خوبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون کرونا شرایط مطلوب تری را برای شهروندان تهرانی فراهم کنیم.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران به روند افزایشی تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های تهران اشاره کرد و گفت: هفت هزار ۶۵۰ بیمار کرونایی در تهران تا ظهر یکشنبه ۲۷ تیر ماه در بیمارستان ها بستری بوده که هزار و ۹۰۰ نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه بستری بودند.

زالی با یادآوری اینکه تعداد بستری ها در تهران در حال افزایش است از مردم تقاضا کرد پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هند و آفریقای جنوبی که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر مردم شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها