|
کدخبر: 184970

کانون پر خطر رستوران ها برای سرایت کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از تشدید نظارت‌ها بر مراکز تجمعی و همچنین تعطیل بودن این مراکز در شهرهای قرمز نظیر رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی، سالن‌های سینما و تئاتر، باشگاه‌های بدنسازی و استخرها و ... تاکید کرد.

جامعه کانون پر خطر رستوران ها برای سرایت کرونا

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رییسی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا با بیان اینکه یکی از تاکیدات امروز ما تجمعاتی است که بیشترین احتمال انتقال ویروس را دارند، گفت: باید از حضور در این مراکز که در شهرهای قرمز تعطیل هستند، پرهیز کرد و قرار شد همه اصناف، وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و...  به شکل دقیق‌تر بر این اماکن نظارت کنند؛ ‌ از جمله این مراکز رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها با پذیرایی در فضای سربسته است.

رستوران‌ها از نقاط شناخته شده سرایت کرونا

وی تاکید کرد: مردم بدانند رستوران‌ها یکی از نقاط شناخته شده برای سرایت بیماری هستند. همچنین تالارهای پذیرایی، سالن‌های سینما و تئاتر، پاساژ و بازار سربسته، استخر سرپوشیده، باشگاه بدنسازی، شهربازی‌ها و نمایشگاه‌ها در فضای بسته هستند و امروز در مصوبات مقرر شد که روی این مراکز دقت بیشتری شود.

تاکید بر کنترل مرزهای شرقی کشور

وی همچنین بر لزوم کنترل مرزهای کشور تاکید کرد و افزود: در جلسه امروز همچنین بر کنترل مرزها بویژه مرزهای شرقی کشور تاکید شد و نیروهای مسلح و نیروی انتظامی به شکل فعال اقدام می‌کنند. اما مشکل اصلی ما مبادی خروجی و ورودی غیر رسمی است و با توجه به تحولات افغانستان حجم مراجعین بیشتر است‌ و نیاز به دقت بیشتر است.

بررسی ۲۶ کشتی و شناور در دو هفته گذشته

رییسی ادامه داد: از طرفی مرزهای آبی همواره مدنظر است. طی دو هفته قبل ۲۶ کشتی و شناور بررسی شدند و افراد مثبت ایزوله شوند و کشورهای برزیل، عراق، آلمان، عمان، هند، امارات، مالزی شناورهایی فرستادند و پس از کنترل  کشتی دیدند ۶۵ نفر کرونا مثبت در این کشتی‌ها بودند که اقدامات لازم برایشان صورت گرفت و ایزوله شدند.

شایعه خفگی بیماران در بیمارستان‌ها با قطعی برق

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین درباره قطعی برق و مشکلات ناشی از آن در مراکز درمانی و برخی حاشیه‌سازی‌های اخیر در فضای مجازی، نیز گفت: قطع شدن برق خوشایند نیست و همه از این موضوع ناراحت هستند. اما این که گفته شود با قطعی برق CCU و ICU از کار می‌افتد و بیماران خفه می‌شوند، شایعه است و باید کنار گذاشته شود. در بحث اعتبار بخشی بیمارستان‌ها همیشه یکی از بخش‌های اصلی، برق اضطراری است و به هر دلیلی ممکن است در هر جای دنیا قطعی برق رخ دهد و معنای آن این نیست که همان زمان که برق قطع شود، برق اتاق عمل هم قطع می‌شود. ما برق پشتیبان داریم و تاکنون مشکلی در این زمینه نداشتیم.

وی افزود: از قطع شدن برق دفاع نمی‌کنم اما برای مردم تشویش ایجاد نکنید. اگر بیمارستانی قرار باشد با قطع برق همه چیزش از کار بیفتد که دیگر بیمارستان نیست و باید درب آن را ببندیم و اگر چنین چیزی رخ دهد اشکال از بیمارستان است. قطعی برق برایمان دردسر ایجاد می‌کند اما مدیریت سلامت داریم.

اطمینان از رعایت زنجیره سرد واکسن‌های کرونا

رییسی ادامه داد: همین موضوع برای واکسن‌ها هم است. به مردم قول می‌دهم  که از زمانی که واکسن با هواپیما به کشور می‌رسد تا زمانی که در دورترین نقاط روستایی مصرف می‌شود، زنجیره سردش رعایت می‌شود و زنجیره سرد ما تا سطح روستا پیش بینی شده است. این روزها باب شده است که پشت سر هم اخبار منفی به وجود آید و برای مردم ایجاد اضطراب کنیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر