|
کدخبر: 184208

کرونای دلتا نیم ساعته منتقل می شود!

یک متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به قدرت انتقال سریع کرونای نوع "دلتا" گفت: این سویه جدید می تواند ظرف نیم ساعت افراد حاضر در یک محیط بسته را آلوده کند.

جامعه کرونای دلتا نیم ساعته منتقل می شود!

بهزاد مهدویان با اشاره به شیوع ویروس کرونای نوع "دلتا" در برخی استان های کشور گفت: متاسفانه این سویه جدید قدرت شیوع بالایی داشته و می تواند در مدت کوتاهی افراد را درگیر کند.

وی افزود: قدرت انتقال ویروس به حدی است که با قرارگیری در یک محیط بسته ظرف مدت نیم ساعت از فرد آلوده به سایر افراد منتقل می شود، بنابراین افراد باید به نکات پیشگیری دقت بیشتری داشته و از قرارگیری طولانی مدت در فضاهای بسته و بدون ماسک خودداری کنند.

مهدویان در خصوص علائم این نوع کرونا هم گفت: این نوع سویه جدید شباهت بسیاری به یک سرماخوردگی ساده دارد و علائم آن بطور معمول با آبریزش بینی و بدن درد خفیف شروع می شود، اما ظرف دو تا سه روز می تواند منجر به علائم ریوی شود.

وی افزود: در کنار علائم ریوی، علائم گوارشی هم در صورت ابتلا به این نوع ویروس زیاد مشاهده می شود، علائمی که عمدتا به شکل دل درد، اسهال، استفراغ و دلپیچه است.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه نوع بی علامت در این نوع سویه جدید بسیار کمتر از سویه های قبلی کرونا است، گفت: در کرونای معمولی حدود ۳۵ درصد موارد بدون علامت بود، اما این میزان در سویه جدید بسیار کمتر است و عمده افراد درصورت ابتلا وارد فاز علامت دار می شوند.

مهدویان خاطرنشان کرد: تمام افراد در معرض خطر ابتلا به این نوع از کرونا قرار دارند و در این بین کودکان و نوجوانان به نسبت سویه های قبلی کرونا ، بیشتر درگیر این سویه جدید خواهند شد.

این متخصص بیماری های عفونی در ادامه با انتقاد از مقاومت برخی افراد در بحث پذیرش بیماری کرونا گفت: متاسفانه مراجعان بسیاری داریم که با داشتن علائم مراجعه کرده و وقتی به آنها می گوییم مشکوک به کرونا هستند و باید تست بدهند، مقاومت می کنند.

مهدویان گفت: این مقاومت در بحث پذیرش بیماری  موجب می شود هم خود آنها در معرض خطر قرار گیرند و هم خانواده آنها و جامعه متضرر شوند.

وی افزود: افراد باید بدانند که به محض بروز علائم باید به پزشک مراجعه کرده و در صورت لزوم تست کرونا بدهند تا در صورت ابتلا سریعا روند درمان را آغاز کرده و مانع ابتلای سایر اطرافیان شوند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر