|
کدخبر: 182404

استاندار تهران: باید مراقب خیز پنجم کرونا باشیم

استاندار تهران گفت: علیرغم همه پیچیدگی‌های استان تهران، اما شاهد شرایط کنترل شده بیماری کرونا هستیم. خیز موج پنجم کرونا در برخی استان‌ها شروع شده و استان تهران هم در آستانه این خیز قرار دارد و لازم است از همین ابتدا همه اقدامات کنترلی و نظارتی در استان تشدید شود.

جامعه استاندار تهران: باید مراقب خیز پنجم کرونا باشیم

 انوشیروان محسنی بندپی عصر امروز در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیماری کرونا درتهران کنترل شده اما باید مراقب خیز پنجم کرونا باشیم.

 استاندار تهران افزود: امروز علیرغم همه پیچیدگی‌های استان تهران، اما شاهد شرایط کنترل شده بیماری کرونا هستیم. خیز موج پنجم کرونا در برخی استان‌ها شروع شده و استان تهران هم در آستانه این خیز قرار دارد و لازم است از همین ابتدا همه اقدامات کنترلی و نظارتی در استان تشدید شود.

محسنی بندپی تصریح کرد: در فیروزکوه و روستا‌های این شهرستان استفاده از ماسک کاهش پیدا کرده و وضعیت این شهرستان قرمز شده است و باید اقدامات نظارتی تشدید شود.

وی با بیان اینکه انچه که در واکسیناسیون حق استان تهران بود با ارائه اعداد و ارقام در حال افزایش است، گفت: یکی از عوامل موثر در گسترش بیماری کرونا، جهش‌های این ویروس است و باید درشناسایی به موقع این جهش‌ها اقدام کنیم.

استاندار تهران با اشاره به اینکه باید برای تجهیز و تکمیل بیمارستان شهدای تجریش دستگاه‌های خدمات رسان به تکالیف خود عمل کنند، گفت: زیرساخت حوزه سلامت در استان تهران از بدو پیروزی انقلاب یک عقب ماندگی تاریخی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص برگزاری مجامع انتخاباتی صنفی فعلا برنامه‌ای نداریم، اما اگر درخواستی به ستاد کرونای استان واصل شود این موضوع را بررسی می‌کنیم.

محسن بندپی با اشاره به مصوبات جلسه امروز ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: به خاطر زحمات بی شائبه نیرو‌های هلال احمر و نیرو‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مستقر درستاد انتخابات استان تهران شرایطی فراهم شد که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای ۷۷.۷ رسید؛ قرار شد که از این عزیزان تقدیم شود.

وی افزود: مصوبه دوم درباره بیمارستان‌هایی بود که در آستانه افتتاح و بهره برداری قرار دارند، مانند بیمارستان شهدای تجریش و مهدی کلینیک که مقرر شد دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند آب، برق، گاز و شهرداری در کمترین زمان بستر کاری و شرایط رساندن این زیرساخت‌ها به این بیمارستان‌ها را انجام دهند.

محسنی بندپی گفت: در رابطه با تجهیز این بیمارستان‌های در دست احداث هم با جابجایی منابع، کمک‌های خوبی از محل خود بیمارستان‌ها و نیز خود دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

استاندار تهران تاکید کرد: ازآنجا که ممکن است وارد خیز پنجم کرونا شویم، برای تشدید نظارت‌ها و فاصله گذاری اجتماعی، همه فرمانداران و روسای شبکه‌های بهداشت موظف به افزایش نظارت‌ها بر انجام پروتکل‌ها شدند.

منبع: میزان

ارسال نظر