|
کدخبر: 181892

دقیق ترین تست کرونا کدام است؟ + فیلم

معتبرترین تست تشخیص کرونا PCR است. اگر تست مثبت شود یعنی علائم ویروس کرونا در بدن تان هست اما اگر تست منفی شود تا ۴۰ درصد ممکن است خطا داشته باشد. اگر یک مبتلا را بدون ماسک دیدید فردای آن روز تست کرونا ندهید. خطای تست در روز اول ۱۰۰ درصد است. باید اجازه دهید یک هفته بگذرد و بعد تست کرونا دهید. در این ۷ روز ارتباط خود را با اطرافیان به حداقل برسانید تا تست کرونا درست از آب درآید.

جامعه

در کل اگر شک دارید که مریض شده اید ولی علائم شدید ندارید و در گروه های پرخطر نیستید لزومی ندارد که تست کرونا دهید. در خانه بمانید و استراحت کنید. برای بیرون آمدن از قرنطینه هم تست مجدد نیاز نیست و طبق دستورالعمل اقدام کنید کافی است.

تست سرولوژی یا آنتی بادی برای مطالعات جمعیتی بود. این تست مشخص می کند که یک نفر قبلا کرونا گرفته و آنتی بادی یا پادتن کرونا در بدنش هست یا خیر که حداقل ۱۰ روز بعد از ابتلا ممکن است نتیجه مثبت شود و تا ۳۰ درصد احتمال خطا دارد. به همین خاطر اگر شک دارید الان کرونا دارید این تست به دردتان نمی خورد.

در مجموع فریب انواع تبلیغات را برای تست کرونا نخورید. اسکن ریه بدون تشخیص اولیه کرونا و تجویز پزشک خطرناک است و ممکن است تا ۴۵ درصد خطا داشته باشد.

 

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها