|
کدخبر: 179925

جزییات واکسیناسون گسترده در آموزش و پرورش

دانش آموزان ایرانی واکسن کرونا دریافت می کنند.

جامعه جزییات واکسیناسون گسترده در آموزش و پرورش

به دانش آموزان ایرانی واکسن کرونای انستیتو پاستور تزریق می‌شود.

رئیس انستیتو پاستور با اشاره به پیش بینی طراحی واکسن کرونای این موسسه تحقیقاتی برای تمامی رده‌های سنی گفت: واکسن کرونای انستیتو پاستور در آینده نزدیک برای کودکان و نوجوانان و به ویژه دانش آموزان استفاده خواهد شد.

علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور درباره موفقیت های ساخت واکسن این موسسسه تحقیقاتی گفت: انستیتو پاستور ایران یکصد سال سابقه ی خدمت به مردم ایران را دارد و ثابت کرده یار دیرین روزهای سخت مردم است. در بحران کرونا هم این موسسه شبکه تشخیص آزمایشگاهی کرونا را در کشور طراحی و اجرا کرد. این موسسه قدیمی ترین واحد ساخت واکسن در خاورمیانه است و در حال حاضر دو واکسن کرونا را در دست ساخت دارد.

او افزود: اولین واکسن این موسسه تحقیقاتی در انتهای فاز سوم مطالعه بالینی است. در این فاز ۲۴ هزار داوطلب در ۸ شهر کشور دوز اول را دریافت کرده اند و در انتهای این هفته فرآیند تزریق دوز دوم هم انجام خواهد شد و با اتمام این مطالعه ، واکسن پاستور که کاری مشترک با موسسه فینلای کشور کوبا و بسیار ایمن و با کارآیی بالا است تقدیم هموطنان می شود.

بیگلری تصریح کرد: مطالعات مرحله حیوانی واکسن دوم انجام شده است و به زودی وارد فاز بالینی می شود. ما پنجمین کشور دنیا هستیم که موفق شدیم این کشور را با تکنولوژی خاص آن بسازیم. این واکسن کاملا ایرانی است و صرفا تحت نظر موسسه پاستور در حال ساخت است.

 

منبع: رکنا
  • بهمن ارسالی در

    اگه کسی نخادبه خودش و بچه اش واکسن بزنه؛ باید چیکار کنه؟! علم همیشه به نفع مردم ن یست

ارسال نظر