|
کدخبر: 179917

هفته جنجالی برای فرهنگیان آموزش و پرورش

در این هفته اخباری مبنی بر نشست‌های مختلف وزیر آموزش و پرورش، فوق العاده ویژه فرهنگیان، فعالیت دانش‌آموزان در پایگاه‌های تابستانی و ثبت سفارش کتاب‌های درسی و ... را داشتیم.

 هفته جاری وزارت آموزش و پرورش پیرامون موضوعات انتخاباتی و دعوت از آحاد جامعه به ویژه رای اولی‌ها برای حضور و شرکت حداکثری در عرصه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری بود که هر یک از مسئولان ضمن دعوت از مردم، بر حفظ اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران با شرکت حداکثری تاکید کردند.

در اول هفته که با ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر همچنین آغاز هفته کرامت همراه بود وزیر آموزش و پرورش این روز را گرامی داشت و آموزش و پرورش برنامه‌های خود را در این هفته تشریح کرد.

به گفته محمدرضا مسیب زاده امسال نیز این دهه پر برکت کرامت از روز شنبه ۲۲ خردادماه همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها آغاز شده و در روز سه شنبه اول تیرماه همزمان با ولادت حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام خاتمه می‌یابد.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این باره تصریح کرده است: بر اساس تصمیم گیری و همفکری که در ستاد بزرگداشت دهه کرامت شکل گرفته است شعار محوری دهه کرامت امسال «خدمت کریمانه، گره گشایی به رسم اهل بیت علیهم السلام» تعیین شده است.

در این هفته اخباری مبنی بر نشست‌های مختلف وزیر آموزش و پرورش، فوق العاده ویژه فرهنگیان، فعالیت دانش‌آموزان در پایگاه‌های تابستانی و ثبت سفارش کتاب‌های درسی و ... را داشتیم که مشروح این اخبار را در گزارش پیش رو می‌خوانید:

سهم «زنان» در تمدّن و اثربخشی در جامعه، بیشتر از مردان است

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست با جمعی از دانش‌آموزان دختر بیان کرد ما با یک عرصه مهم روبرو هستیم، عرصه حضور زنان در جامعه؛ هیچ تحول بزرگی نیست که زنان در آن نقش نداشته باشند، در انقلاب و جنگ نیز زنان، نقش مهم اساسی ایفا کردند، سهم زنان در تمدن، فرهنگ، کارایی و اثر بخشی یک جامعه، قطعاً بیشتر از مردان است.

حاجی میرزایی درباره نحوه اخذ کارنامه دانش‌‌آموزان تاکید کرد پیگیر حل مشکل صادر نشدن کارنامه‌های الکترونیکی دانش‌آموزان در مدارس هستیم و به گروه فنی خود مأموریت داده ایم که این مشکل را هر چه زودتر حل کند و از خانواده‌ها می‌خواهیم برای دریافت کارنامه به مدارس مراجعه نکنند.

وزیر آموزش و پرورش این هفته در یک پیام توئیتری در واکنش به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در امتحانات نهایی گفت که این موضوع مرهون تلاش همکاران فداکار و همراهی دانش‌‌آموزان، معلمان و والدین گرامی است.

وی همچنین در نشست با اعضای هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت باید از «توانایی برنامه‌‎های آموزشی دانشگاه فرهنگیان»، برای «تربیت معلمان توانمند و مسئولیت پذیر» اطمینان حاصل کرد.

حاجی میرزایی درباره موضوع فوق العاده ویژه فرهنگیان با بیان این که در صورت تصویب شورای حقوق و دستمزد و هیأت دولت، «فوق العاده ویژه معلمان» اعمال و به معلمان تعلق خواهد گرفت، گفت فوق العاده ویژه در سال گذشته به کارکنان درمان و با شرط تأمین منابع توسط دستگاه، پرداخت شد.

چگونگی فعالیت حضوری دانش‌آموزان در پایگاه‌های تابستانی

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی درباره فعالیت پایگاه‌های تابستانی دانش‌‌آموزان تاکید کرد مجوز حضوری شرکت کردن دانش‌آموزان در پایگاه‌های تابستانی از ستاد کرونا گرفته تا فعالیت‌ها به بهترین شکل انجام شود.

مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی همچنین در هفته گذشته از حمایت وزارت آموزش و پرورش از برگزیدگان نخستین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند خبر داد.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز خبر داد به زودی صفحه ای در شبکه شاد برای فعالیت اوقات فراغت راه اندازی خواهد شد؛ راه اندازی ۳۰ هزار پایگاه هدفگذاری شده است.

در هفته گذشته مراسم اختتامیه جشنواره و پویش مدافعان و سفیران سلامت در مجموعه ورزشی انقلاب تهران با حضور مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و مسئولان وزارت بهداشت برگزار که در این مراسم درباره مسائل مهم بهداشتی به ویژه واکسن دانش‌‌آموزان و فرهنگیان بحث و گفت‌وگو شد.

طراحی ۱۰ میلیون سیم‌کارت دانش‌آموزی؛ واگذاری از اول مهرماه

جواد حسینی معاون وزیر در این باره گفت: طراحی نرم‌افزارهای کنترلی ویژه والدین، طراحی ده میلیون سیم‌کارت دانش‌آموزی توسط وزارت ارتباطات و واگذاری آن از اول مهرماه، تولید تبلت‌های داخلی با سیستم‌عامل دانش‌آموزی و برگزاری دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای ویژه دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان از جمله برنامه‌های اندیشیده شده وزارت آموزش‌وپرورش در حوزه صیانت از آسیب‌های فضای مجازی است.

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان، در نشست با وزیر آموزش و پرورش در این هفته گفت در مهرماه سال ۱۴۰۰، حدود ۷۷ هزار نفر معلم فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگیان، به کلاس درس خواهند رفت.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی تمدید شد

محمد علوی تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش در پایان هفته جاری اعلام کرد ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان میان پایه به مدت ۵ روز ۱۴۰۰/۴/۱ تا تاریخ ۱۴۰۰/۴/۵ تمدید می‌شود.

ارسال نظر