|
کدخبر: 178909

تاکید دولت بر رایگان بودن برنامه آموزشی شاد

روزهای اخیر در برخی رسانه‌ها از دریافت هزینه برای استفاده از شبکه شاد صحبت شده است؛ در حالی که مسوولان از رایگان بودن شاد تا پایان سال ۱۴۰۰ بر اساس مصوبه هیات دولت خبر داده‌اند.

آموزشی تاکید دولت بر رایگان بودن برنامه آموزشی شاد

شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) با فراهم کردن محیطی ایمن و آموزشی و پرورشی در فضای مجازی به عنوان مدرسه همراه دانش آموزان به دستور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در فروردین سال ۹۹ یک ماه پس از شیوع ویروس کرونا در کشور با شعار "آموزش تعطیل نیست"  راه اندازی و به این واسطه از عقب افتادگی تحصیلی دانش آموزان جلوگیری شد.

موضوعات مختلفی از جمله چگونگی ثبت نام در این شبکه و انتقال دانش آموزان به مدارس و پایه‌های تحصیلی دیگر، برخی مسائل فنی مانند سرعت فعالیت در این شبکه و همچنین رایگان بودن استفاده دانش آموزان و معلمان از شبکه شاد مورد توجه کاربران بود.

وزارت آموزش و پرورش با گذشت زمان نیازهای مختلف کاربران را با ارتقا این شبکه در چند مرحله پاسخ داد تا با مرتفع شدن نقایص، آموزش در بستر امنی صورت گیرد.

هزینه استفاده از این شبکه آموزشی از دیگر دغدغه‌های کاربران شاد بود که در همان اوایل آغاز به کار با دستور رییس جمهوری رایگان اعلام شد اما در چند روز اخیر با انتشار اخباری در برخی رسانه‌ها درباره دریافت هزینه از کاربران شاد، این موضوع بار دیگر مورد توجه قرار گرفت.

حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه، هفدهم خرداد ماه اعلام کرد: سامانه دانش‌آموزی شاد که در طول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به منظور ارایه خدمات آموزشی به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار داشت، از ابتدای تیر ماه سال جاری رایگان نیست و همانند تعرفه پیام‌رسان‌های داخلی، به صورت یک‌سوم تعرفه اینترنت بین‌الملل محاسبه می‌شود.

این در حالی است که محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش روز چهارشنبه ۱۹ خرداد ماه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، نسبت به این خبر موضع گرفت و با رد خبر دریافت هزینه برای استفاده از شاد گفت: فعالیت‌های شبکه شاد با تصمیم رییس جمهوری و دولت رایگان است.

دسترسی به شبکه شاد همچون سال تحصیلی گذشته که بر اساس دستور رییس جمهوری رایگان بود، در حال حاضر نیز بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، تا پایان سال ۱۴۰۰ رایگان خواهد بود.

بر این اساس، در صورتی که خدمت خاصی به صورت غیررایگان به دانش‌آموزان عرضه شود، این موضوع شفاف سازی و اطلاع رسانی می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر