|
کدخبر: 177073

جانبازان در صف اول واکسیناسیون

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه جانبازان به ترتیب اولویت از ۷۰ تا ۲۵ درصد علیه کرونا واکسینه شدند، گفت: این واکسیناسیون همچنان ادامه دارد.

جامعه جانبازان در صف اول واکسیناسیون

«محمد تاج فرد» افزود: واکسیناسیون جانبازان بر اساس هماهنگی این اداره کل و بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شده و شامل خانواده‌ها و فرزندان شاهد و ایثارگر نمی‌شود و آنها باید بر اساس برنامه کشوری واکسیناسیون ستاد ملی مقابله با کرونا واکسن علیه کرونا دریافت کنند.

وی اظهارکرد: همه دانش آموزان و دانشجویان شاهد و ایثارگر بر اساس هماهنگی انجام شده، قبل از مهرماه و آغاز سال تحصیلی در برابر کرونا واکسینه می‌شوند و امیدواریم که واکسیناسیون عمومی بیماری کرونا تحت کنترل در‌اید و مهار شود.

در مرحله اول واکسیناسیون ۹ هزار نفر از جامعه ایثارگری شامل جانبازان دو چشم نابینا، ضایعه نخاعی، دو عضو قطع و بیشتر، جانبازان شدید شیمیایی و والدین دو شهید و بالاتر واکسن ویروس کرونا را دریافت کردند.

واکسیناسیون در مراکز بیمارستانی و توانبخشی با هماهنگی مرکز علوم پزشکی مربوطه در همان محل مرکز درمانی انجام می‌شود و در خصوص سایر افراد جامعه ایثارگری طی هماهنگی با وزارت بهداشت در شبکه‌های بهداشتی محل زندگی این عزیزان واکسیناسیون صورت می‌گیرد.

آمارها نشان می‌دهد تاکنون بیش از یک میلیارد و ۸۷۴ میلیون دوز واکسن کرونا در نقاط مختلف جهان تزریق شده (بطور متوسط ۲۴ دوز برای هر ۱۰۰ نفر) و همچنان شکاف عظیمی میان کشورهای دارا و ندار در این زمینه وجود دارد.

در ایران نیز تاکنون بیش از سه میلیون نفر دستکم یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها