|
کدخبر: 176473

لزوم تولید ٣٠ میلیون دوز واکسن در ماه

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره تولیدات واکسن کووایران برکت توضیحاتی داد.

جامعه لزوم تولید ٣٠ میلیون دوز واکسن در ماه

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: از قبل قول داده بودیم و قرار این بود که تا خرداد ٣ میلیون دوز واکسن را تحویل دهیم

او با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک میلیون دوز واکسن را آماده داریم، گفت: در تیرماه ٨ میلیون دوز واکسن را آماده می‌کنیم و تحویل وزارت بهداشت می‌دهیم.

مخبر با بیان اینکه در مرداد به تولید نزدیک ١٢ میلیون دوز واکسن خواهیم رسید، گفت: تا پایان شهریور کل تولیدات واکسن کووایران برکت به ۵٠ میلیون دوز خواهد رسید.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه واردات واکسن درصورتی که واکسن به مردم زودتر برسد باید انجام شود چرا که جان آدم‌ها ارزشمند‌تر است، گفت: اگر با واردات بخشی از نیاز کشور رفع شد ما واکسن تولید شده در ستاد را صادر خواهیم کرد.

او بیان کرد؛ از مسیر‌های مختلفی در کشور واکسن سازی انجام شده است و ایران جزو کشور‌های قدرتمند در این زمینه است.:به هیچ وجه با تکیه بر واکسن‌های ستاد نگران تزریق واکسن به مردم نیستیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه به طور معمول تولید واکسن جدید در دنیا ١٢ تا ١۴ سال طول می‌کشد که مجوز تزریق آن صادر شود، گفت: در کل دنیا مجوز اضطراری مطرح است و همه واکسن‌های دنیا در حوزه کرونا دارای مجوز اورژانسی هستند.

او با بیان اینکه به طور طبیعی اگر این چنین نبود به هیچ سازنده‌ای اجازه نمی‌دادند واکسیناسیون عمومی را انجام دهد، ادامه داد: آن طور که وزیر بهداشت اعلام کرده است واکسیناسیون با واکسن برکت این هفته مجوز می‌گیرد.

او با بیان اینکه درحال حاضر ما سه خط تولید واکسن داریم، گفت: ظرفیت تولید باید در ماه به ٣٠ میلیون دوز برسد.

مخبر بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید ۵ میلیون دوز واکسن در ماه است.

او با بیان اینکه تا زمانی که کل مردم واکسینه نشوند هیچ گونه صادراتی در ستاد وجود ندارد، گفت: ٧ کشور تقاضای پیش خرید واکسن برکت را دارند.

مخبر بیان کرد: من غیر واکسن ایرانی واکسن دیگری نمی‌زنم و به احترام مردم تا زمانی که آن‌ها واکسینه نشوند من واکسن نخواهم زد.

مخبر درباره پروژه‌های آبرسانی گفت: کشور با توجه به خشکسالی دچار مشکلات جدی در حوزه آب است و در مناطق محروم مشکلات زیادی وجود دارد.

او با بیان اینکه از سال گذشته بنیاد برکت را موظف کردیم در حوزه آبرسانی حرکت‌های بزرگی را انجام دهد، گفت: در اواسط سال گذشته هزار و ٢٠٠ روستا را آبرسانی کردیم و ۵٠٠ روستا نیز در دست اقدام است.

مخبر با بیان اینکه امروز هزار و ۵٠٠ روستای دیگر هدف گذاری می‌شوند و کاری که با همکاری جهاد کشاورزی آغاز شده است لایروبی قنات هاست، بیان کرد: با هماهنگی‌های وزارت نیرو ۵٠٠ روستا آبرسانی خواهد شد و ٣٠٠ رشته قنات احیا می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ٨۵٠ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است البته این آبرسانی‌های انجام شده به صورت لوله کشی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها