|
کدخبر: 175288

اختصاصی گسترش نیوز:

قطع برق چه بلایی بر سر واکسن های وارداتی می آورد؟

شرایط نگهداری واکسن های مختلف کرونا در دو منطقه از تهران بررسی شد.

جامعه قطع برق چه بلایی بر سر واکسن های وارداتی می آورد؟

احد گوارا، کارشناس مسئول پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر  در خصوص شرایط نگهداری واکسن های کرونا گفت: شرایط نگهداری برای انواع واکسن کرونا متفاوت است. واکسن سینوفارم چینی در دمای ۲ تا ۸ درجه، واکسن آسترازنکا کره ای در دمای ۲ تا ۸ درجه و واکسن اسپوتنیک روسی زیر ۱۸ درجه نگهداری می شود.

گوارا با اشاره به قطعی برق چند روز اخیر  اظهار کرد: واکسن‌ها در چند مرکز نگهداری می شوند. یخچال های حاوی واکسن دارای سنسور  دیجیتالی هستند و در صورتی که دما در حال افت گزارش شود، جابجا می شوند. خوشبختانه در مورد قطعی برق چند روز اخیر با مشکل جدی روبرو نبوده ایم.

وی با یادآوری وجود سیستم های اضطراری برق برای بیمارستان ها خاطرنشان کرد: مطمئنا بیمارستان ها برای موارد غیرقابل پیش بینی برنامه ریزی دارند و طبق اولویت در بخش های مختلف درمان، از تامین برق برای دستگاه های ضروری اطمینان حاصل می کنند.

سینوفارم

دستورالعمل های خاص برای واکسن های کرونا

 مسئولی از مرکز بهداشت غرب تهران که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با خبرنگار گسترش نیوز گفت: در روزهای اخیر در مورد  قطعی برق مشکلی  نداشته ایم.

وی با یادآوری در مورد شرایط نگهداری متفاوت واکسن های کرونا اضافه کرد: از طرف شرکت های سازنده واکسن ها، دستورالعمل های خاص نگهداری اعلام شده است و بر طبق همین اصول پایگاه های واکسیناسیون عمل خواهند کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها