|
کدخبر: 174113

پیش بینی وضع هوا برای فردا (یک خرداد)

کارشناس هواشناسی گفت: فردا در استان‌های اصفهان، گیلان، ارتفاعات استان‌های کرمان، هرمزگان، تهران، البرز و سمنان بارش پراکنده باران گاهی رعد وبرق در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب پیش بینی می‌شود.

جامعه پیش بینی وضع هوا برای فردا (یک خرداد)

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است، گفت: در ارتفاعات کرمانشاه، شمال هرمزگان، آذربایجان شرقی، شمال زنجان، اردبیل و ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین در اوایل شب بارش پراکنده و رعد و برق رخ خواهد داد.

او ادامه داد: روز شنبه در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان ،قزوین، همدان، مرکزی، لرستان، غرب اصفهان، شمال و شرق فارس، گیلان، ارتفاعات استان‌های کرمان، هرمزگان، تهران، البرز و سمنان بارش پراکنده باران گاهی رعد وبرق در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب پیش بینی می شود.

ضیائیان توضیح داد: روز یکشنبه در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان،مرکزی، قم، اصفهان، لرستان ،ایلام، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و همچنین ارتفاعات و دامنه های استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان، خوزستان و کرمان رگبار رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد احتمال تگرگ را انتظار خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی توضیح داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در مناطقی از شمال غرب و مرکز ارتفاعات و دامنه‌های امتداد رشته کوه البرز و ارتفاعات زاگرس جنوبی بارش رخ خواهد داد.

او یادآور شد: در سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و وزش باد شدید رخ می‌دهد که می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک شود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: امروز و فردا با توجه به افزایش سرعت وزش باد در خوزستان به ویژه در نیمه غربی استان احتمال رخداد گرد و خاک وجود دارد.

اوگفت: از امشب تا آخر هفته آینده شرق دریای عمان مواج است.

ضیائیان درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف کمی ابری تا نیمه ابری در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بیشترین دمای تهران ۳۵ و کمترین آن ۲۴ درجه خواهد بود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها