|
کدخبر: 173130

تنها شرط تعطیلی امتحانات نهایی خرداد ماه

بر اساس آخرین اظهارات مسئولان وزارت بهداشت امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۰ یا همان امتحانات پایه نهم تا دوازدهم فقط به یک شرط برگزار نخواهد شد.

جامعه تنها شرط تعطیلی امتحانات نهایی خرداد ماه

مسئولان وزارت آموزش و پرورش به برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم تا دوازدهم اصرار می ورزند و این در حالیست که وزارت بهداشت نگرانی جدی خود را در مورد مخاطره آمیز بودن برگزاری این امتحانات در شرایط پیک کرونایی پنهان نمی کنند.

اظهارات خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش که تعویق امتحانات نهایی خردادماه امسال را محتمل دانسته بود و تصریح کرده بود چنانچه ستاد ملی مقابله با کرونا تشخیص دهد برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان در خرداد ماه میسر نیست، امتحانات را به تیرماه منتقل می‌کنیم، دانش آموزان را به تعویق این امتحانات امیدوار کرده بود اما به نظر می رسد امتحانات در خردادماه برگزار شود و فقط ممکن است این آزمون ها به یک شرط تعطیل شود.

فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت این شرط را به این صورت تشریح کرده است: با مدارسی که پروتکل‌های مورد نظر وزارت بهداشت را رعایت نکنند، بدون هیچ اغماضی آن حوزه امتحانی تعطیل خواهد شد.

به گفته وی، اولین درخواست وزارت بهداشت، رعایت فاصله دو متری هر دانش‌آموز است که می‌بایست فضای ۴ مترمربعی را داشته باشند.

فرهادی همچنین تصریح کرده است؛ اولویت بعدی وزارت بهداشت، برگزاری امتحانات در فضای باز است که اگر مدرسه‌ای این شرایط را داشت، امتحان در محیط‌های باز برگزار شود.

این مقام مسئول نکته مهم دیگر را شناسایی دانش آموزان مثبت کرونایی دانسته و گفته است: از مسئولان وزارت آموزش و پرورش درخواست کرده‌ایم کد ملی تک تک دانش آموزان را در اختیار ما قرار دهند تا افراد مبتلا شنسایی شوند.

 

منبع: کاماپرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها