|
کدخبر: 168424

همه چیز درباره ویروس کرونا هندی

نادر توکلی گفت: تاکنون واکسن کرونا دربرابر ویروس جهش یافته انگلیسی مقاومت کرده اما درخصوص ویروس هندی چون اطلاعات و مستنداتی در دست نیست، نمی‌توان گفت واکسن در او اثر می‌کند یا خیر.

جامعه همه چیز درباره ویروس کرونا هندی

این روزها کرونای هندی که از آن به عنوان «فاجعه کرونایی» نام می‌برند، سر و صدای بسیاری به پا کرده و نگرانی‌ها از ورود این ویروس جهش یافته و خطرناک باعث شد تمام پروازها بین ایران و کشور هند متوقف شود بنابراین فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی با اشاره به درخواست وزارت بهداشت در خصوص ویروس کرونای جهش یافته هندی، هرگونه تردد مستقیم یا غیر مستقیم مسافر و کالا با این کشور را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد و حتی ۴ اردیبهشت ماه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی در وزارت کشور با محوریت خطر ویروس جدید هندی تشکیل شد.

نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونای تهران با اشاره به آخرین وضعیت ویروس کرونای هندی گفت: تاکنون هیچگونه شواهد و مستندات رسمی از ورود ویروس کرونای هندی به ایران یا تهران وجود ندارد و هنوز این ویروس وارد کشور نشده است.

او به ویدئوی منتشر شده مبنی بر سوزاندن اجساد در کشور هندوستان اشاره کرد و افزود: چند روز اخیر ویدئویی از سوزاندن وسیع اجساد بیماران کرونایی هندی منتشر شد که هیچ ربطی به کرونا ندارد و لازم است تاکید کنم این ماجرا برای دوسال پیش و یک حادثه گازگرفتی است که در یک محله‌ای از هندوستان اتفاق افتاد و اجساد بسیاری را سوزاندند بنابراین هیچ ربطی به بیماری کرونا ندارد و با عنوان دروغ درحال نشر است.

توکلی درباره پرواز اخیر هواپیمای ماهان به این کشور تصریح کرد: متاسفانه کنترل پروازها یکی از بزرگترین چالش‌های ماست و وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مبارزه با کرونا همواره درخواست ساماندهی پروازها را دارند، نمی‌توانم بگویم ساماندهی صورت نگرفته اما در هر صورت مشخص است که پروازها تاثیر بسیار زیادی در ورود آلودگی به کشورمان دارد.

معاون درمان ستاد کرونای تهران در پاسخ به این سوال که علائم ویروس کرونای هندی چیست؟ گفت: از آنجایی که این ویروس جهش یافته جدید است و مستندات زیادی درباره آن نداریم، نمی‌توانم علائم یا شاخصه‌های مشخصی را عنوان کنم.

او درخصوص میزان تاثیرگذاری واکسن کرونا دربرابر این ویروس جهش یافته بیان کرد: تاکنون واکسن کرونا دربرابر ویروس جهش یافته انگلیسی مقاومت کرده اما درخصوص ویروس هندی چون اطلاعات و مستنداتی در دست نیست، نمی‌توان گفت واکسن در او اثر می‌کند یا خیر.

 

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها