|
کدخبر: 164335

وضعیت حاد کرونایی برای این شهر

سراسر نقاط استان بوشهر در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا قرار دارند و در فروردین امسال نسبت به اسفند ۹۹ روند بستری در بیمارستان‌های بوشهر ۵ برابر افزایش یافته است.

جامعه وضعیت حاد کرونایی برای این شهر

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر در گفت و گویی گفت: پنج برابر شدن روند بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر نسبت به اسفند سال گذشته بسیار نگران کننده است. در فروردین ماه ۳۲۰ نفر در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند. به همین دلیل محدودیت‌ها باید با قدرت بیشتری اعمال شود چون سهل انگاری در برابر این بیماری یک عمر پشیمانی خواهد داشت.

سعید کشمیری اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۹ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری ‌شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۴۰ مورد به کرونا مثبت قطعی است.

وی با اشاره به تعداد بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونا افزود: ۴۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند که از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۱۳ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره تعداد فوتی‌ها در طول یک روز اظهار کرد: روز گذشته ۴ فوتی داشتیم که در رده سنی ۵۱ تا ۹۴ سال بودند. البته ۳ نفر از آنها بیماری زمینه داشتند.

کشمیری ادامه داد: در روز گذشته ۴۴ بیمار نیز با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شدند که این مساله جای امیدواری دارد از میان این ۴۰ نفر، ۳۱ نفر آنها مثبت قطعی بودند.

بر اساس این گزارش اعمال محدودیت‌ها در این استان شدت گرفته است. به طوری که امروز ۲۰ فروردین نماز جمعه در هیچ یک از شهرستان‌ها برپا نخواهد شد و از روز گذشته هم به مدت ۲ هفته بازارها تعطیل و بیشتر اماکن تفریحی آموزشی و فرهنگی تعطیل خواهند بود.

تاکنون ۹۱۳ نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. از آغاز شیوع کرونا تاکنون نیز  ۲۷ هزار و۱۵۹ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

 

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها