|
کدخبر: 164291

تعطیلی سراسری ۱۰ روزه در کشور + جزئیات

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از روز شنبه به مدت ۱۰ روز تعطیلی سراسری در سطح کشور خواهیم داشت.

جامعه تعطیلی سراسری ۱۰ روزه در کشور + جزئیات

علیرضا رییسی افزود: محدودیت ها براساس طرح مدیریت هوشمند بر قرار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اعمال محدودیت ها فقط در شهرهای قرمز نیست ادامه داد: محدودیت ها در شهرهای نارنجی و زرد متناسب با وضع آنها اعمال خواهد شد.

رییسی با بیان اینکه در شهرهای قرمز محدودیت ها در چند بخش انجام می شود گفت: در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک امکان فعالیت دارند و مشاغل گروه ۲ ، ۳ و۴ اجازه فعالیت ندارند.

وی افزود: مشاغل گروه یک شامل مشاغل ضروری برای مایحتاج مردم مانند سوپرمارکت ها، فروشگاه های زنجیره ای، داروخانه ها، مطب ها، بیمارستان ها و تعمیرگاهها امکان فعالیت خواهند داشت و بقیه مشاغل باید تعطیل باشند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: در شهرهای با وضع نارنجی مشاغل گروه یک و دو امکان فعالیت خواهند داشت و مشاغل گروه ۳ و۴ امکان فعالیت ندارند.

وی تصریح کرد: پلاک های بومی حق خروج از شهر قرمز و ورود به شهر دیگر ندارند و همچنین پلاک های غیر بومی حق ورود به شهرهای قرمز و نارنجی را ندارند.

رییسی ادامه داد: در شهرهای قرمز کلیه فعالیت های آموزشی تعطیل و فقط بصورت مجازی امکان فعالیت خواهند داشت و همچنین فعالیت های فرهنگی اعم از سینما، تئاتر و غیره تعطیل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه رستوران ها باید بصورت بیرون بر فعالیت داشته باشند افزود: بیشترین شیوع بیماری می تواند از این فضاها باشد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از روز شنبه به مدت ۱۰ روز تعطیلی سراسری در سطح کشور خواهیم داشت و بعد از ارزیابی در صورت نیاز امکان تمدید این وضع وجود خواهد داشت البته میدانیم در این تعطیلی مشاغل آسیب می بینند اما چاره ای نیست و اگر غیر از این ادامه دهیم امکان ورود به موج بعدی هم خواهد بود.

وی افزود: هر گونه دورهمی ، مراسم ، تردد و تجمع موجب شیوع بیماری کرونا خواهد شد؛ مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی اهتمام ورزند.

رییسی درباره به تعویق افتادن آزمون وکالت و همچنین درباره زمان آزمون بعدی هم گفت: آزمون وکالت به دلیل وضع فعلی به تعویق افتاد و تاریخ آزمون بعدی باید در زمانی باشد که شرایط کشور وضع بهتری داشته باشد و به ماه های آینده موکول شود.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر