|
کدخبر: 157411

نوروز ۱۴۰۰ به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

نوروز ۹۹ به دلیل شیوع کرونا و پاندمی جهانی تقریبا هیچ سفر نوروزی برون مرزی از ایران انجام نشد، اما امسال اوضاع کمی فرق می کند و مرز بعضی از کشورها برای سفرهای نوروزی باز شده است.

جامعه نوروز ۱۴۰۰ به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

آژانس های مسافرتی هر سال با نزدیک شدن تعطیلات نوروزی وقت سر خاراندن هم نداشتند، ولی سال گذشته به دلیل بیماری کرونا و محدویتهای سفر و بسته شدن مرزها کسی نتوانست تعطیلات نوروز را در خارج از کشور بگذارند.

امسال اما شرایط کمی متفاوت است، با اینکه بیماری کرونا هنوز از بین نرفته و بعضی از کشورها در حال دست و پنجه نرم کردن با موجهای دوم و سوم هستند، اما مرز بعضی از کشورها برای سفرهای نوروزی باز شده است.

ترکیه

کشور ترکیه و به خصوص شهر استانبول همیشه جزو پرطرفدارترین تورهای نوروزی است. تور نوروزی ترکیه به دلیل ارزان بودن و البته نزدیک بودن این کشور محبوبیت زیادی دارد.

در حال حاضر محدودیت و مشکلی برای سفر ایرانیان به این کشور وجود ندارد و مسافران با داشتن تست منفی کرونا می توانند وارد این کشور شوند. آنتالیا، مارماریس، کوش آداسیشهرهای توریستی ترکیه هستند که مسافران ایرانی در نوروز ۱۴۰۰ می توانند تعطیلات را در این شهرها سپری کنند. گفته می شود تورهای زمینی به مقصد ترکیه هنوز بسته است و مسافران فقط از طریق مرز هوایی می توانند وارد این کشور شوند.

ارمنستان

ارمنستان در سالهای گذشته جزو انتخاب های اصلی مسافران نوروزی بود،‌امسال هم مرزهای ارمنستان باز است و به احتمال زیاد تورهای ارمنستان در نوروز ۱۴۰۰ برگزار می شود.

مالدیو

سفر به مالدیو در نوروز ۱۴۰۰ امکان پذیر است، اما مقامات این کشور پروتکل های سختی برای مسافران در نظر گرفته اند. در مقایسه با قیمت تور ترکیه سفر به مالدیو خیلی گران تر است.

کنیا

سفر به کنیا هم مثل سفر به مالدیو گران تر از بقیه کشورهاست، اما با توجه به تعداد محدود کشورها می تواند گزینه مناسبی برای افراد ماجراجو باشد. گفته می شود تورهای کنیا به صورت محدود در نوروز ۱۴۰۰ اجرا می شود.

سریلانکا

مرزهای سریلانکا هم برای توریست ها باز شده است حتی شنیده می شود برای نورزو ۱۴۰۰ از مبدا ایران به مقصد سریلانکا پرواز مستقیم برگزار می‌شود. سفر به سریلانکا هم باید طبق پروتکل های بهداشتی این کشور انجام شود.

در نوروز ۱۴۰۰ به چه کشورهایی نمی توان سفر کرد؟

سفر به تایلند، مالزی، گرجستان، باکو، هند و همه کشورهای اروپایی فعلا میسر نیست و احتمال اینکه این کشورها در نوروز ۱۴۰۰ از ایران مسافر بپذیرند خیلی بعید است.

منبع: کاما پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها