|
کدخبر: 152287

تاریخ راه‌اندازی خط تولید واکسن کرونا در ایران مشخص شد

معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: خط تولید واکسن کرونا از سوی این نهاد اردیبهشت سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

سید مصطفی سید هاشمی در آئین بهره‌برداری از مدرسه ۶ کلاسه بنیاد برکت در روستای کرمجوان افزود: این واحد با توانایی تولید ماهانه ۱۵ میلیون دوز واکسن کرونا در شهرک دارویی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: این خط تولید با سرمایه‌گذاری و هزینه ۳۰ میلیون یورویی و استفاده از توان بومی و جوانان توانمند کشورمان در حال ایجاد است.

وی با بیان اینکه ۳.۵ میلیون دوز واکسن برای افراد اولویت دار در کشور نیاز است اضافه کرد: با راه‌اندازی این خط تولید نیاز به واکسن کرونا مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد حمایتی ستاد اجرایی فرمان امام ره گفت: نخستین واحد تولید ماسک با ظرفیت تولید پنج میلیون عددی در روزهای نخست شیوع کرونا توسط این ستاد بخشی از نیازهای کشور را در اوج تحریم‌ها رفع کرد.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: نباید با اقدامات مختلف، مردم به انقلاب و نظام بد بین شوند و از این رو مطرح کردن برخی خرافات و مسائل حاشیه‌ای از زبان هر کسی و هر شخصیتی نباید انجام شود.

وی با اشاره به طرح احداث مدارس در مناطق محروم افزود: طرح احداث ۲ هزار باب مدرسه توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال انجام بوده که تاکنون ۱۶۵۰ باب مدرسه ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده و ۳۵۰ باب مدرسه نیز به زودی تحویل خواهد شد.

سیدهاشمی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به عنوان خط شکن در عرصه محرومیت زدایی است ادامه داد: ایجاد زمینه برای تأمین نیازهای فضای آموزشی از رویکردهای ستاد اجرایی فرمان امام ره بوده و مدرسه احداث شده توسط این نهاد هدیه رهبر معظم انقلاب به این منطقه است.

وی اضافه کرد: وجود پشتوانه مردمی به عنوان ویژگی بارز نظام اسلامی بوده و کشورمان در زمینه‌های مختلف قدرتمند بوده لیکن برخی مشکلات مدیریتی و عدم توجه به مردم وجود دارد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها