|
کدخبر: 148093

هشدار روحانی درباره شیوع دوباره کرونا!

رئیس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: اگر پروتکل‌ها اجرا نشود یا ضعیف عمل شود و فکر کنیم این بیماری تمام شده است دو مرتبه گرفتار می‌شویم و وارد فاز بعدی می‌شویم.

جامعه هشدار روحانی درباره شیوع دوباره کرونا!

روحانی اضافه کرد: ما دیدیم بیماری کرونا در طول ۱۱ ماه گذشته فراز و نشیب داشته است و گاهی اوج گرفت و گاهی پایین آمد. هرجا که مردم مراعات کردند توانستیم کنترل کنیم. هرجا این مراعات مورد تردید قرار گرفت دچار مشکلات زیادی شدیم.

رئیس‌جمهوری با اشاره به رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی مشاغل و کسب و کارها گفت: مشاغل و کسب‌ و کارها مراعات می‌کنند و همه دستورالعمل‌ها اجرا می‌شود. اگر در جایی مراعات نشود شدیدا برخورد شده و حتی پلمب و بسته می‌شود.

وی ادامه داد: در مسائل اداری هم پروتکل‌ها در ادارات مراعات می‌شود و هم در جاهایی که لازم است. ما برخی از ادارات گفته‌ایم که کارها را یک‌سوم، دوسوم و یا نصف به صورت دورکار انجام بدهند و ما در شرایط مختلف اینها را مهار و کنترل کردیم.

روحانی افزود: در مسئله آموزشی گرچه به آموزش نوجوان‌ها و جوان‌ها لطماتی وارد شده اما به خاطر پروتکل‌ها و حفظ حیات و جان مردم و همچنین دانش‌آموزان، معلمان و اساتید در واقع آموزش حضوری به یک نحوی تقریبا در طول این ۱۱ ماه به حالت تعطیلی درآمده است. البته آموزش به صورت مجازی و غیرحضوری خیلی محدود در حال انجام است.

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مسائل فرهنگی و مذهبی اظهارکرد: امور مذهبی و فرهنگی گاهی تعطیل شده، گاهی باز شده است. گاهی گفته‌ایم نماز جمعه نباشد و گاهی گفته‌ایم با رعایت پروتکل آزاد است و گاهی گفتیم این مرکز تفریحی بسته شود و زمانی هم گفتیم با رعایت پروتکل باز شود. گاهی گفته‌ایم تئاتر و سینما باز شود و گاهی گفته‌ایم بسته شود.

روحانی گفت: این جایی است که ما در لبه قرار داریم و باید خیلی مراعات کنیم. اینها می‌تواند باز شود به شرط اینکه ۱۰۰ درصد مراعات شود. اگر خدای ناکرده مراعات نکنیم، می‌تواند باز هم خطرناک باشد بنابر این این مورد از مواردی است که حاشیه‌دار است و ما کاملاً باید مراقبت کنیم.

وی افزود: گزارشاتی هم در این جلسه داده شد که در بعضی از شهرها یا برای مراسم دینی و مذهبی یا برای مراسم گردشگری همه اصول و همه ضوابط مراعات نشده است و اظهار نگرانی شد. واقعا هم جای نگرانی دارد ما در همه موارد باید مراعات کنیم.

رئیس‌جمهوری در ادامه بر لزوم رعایت مسئله اجتماعات و ترددها تاکید کرد و گفت: البته مردم در اجتماعات خیلی مراعات می‌کنند. الان این ایام، ایام عزاست و بعد می‌رسیم به آخرماه و ایام میلاد حضرت صدیقه کبری، ماه رجب و شعبان که ماه عروسی‌هاست که ان‌شاءالله مردم آن را هم مراعات می‌کنند.

روحانی در خصوص تردد درون شهری، برون شهری هم گفت: ما باید در مسئله تردد افراد، تردد درون شهری، برون شهری و حضور در اجتماعات خانوادگی و دورهمی‌ها یا مراسمی که به وجود می‌آید، باید خیلی مراعات کنیم. چراکه اینجا هم لبه مرز است و ممکن است ما را بلغزاند و خدای‌ناکرده با خطر دیگری مواجه شویم.

رئیس دولت دوازدهم با اشاره به ابراز نگرانی وزیر بهداشت نسبت به آینده و اینکه در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها ممکن است ما مبتلا به موج چهارم شویم، گفت: وقتی که مسئولان ما اظهارنگرانی می‌کنند حتما نگرانی وجود دارد و به دلایل و شواهدی که می‌بینند که اظهار نگرانی‌ می‌کنند.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه « کسی که در آیینه می‌بیند، فرد باتجربه در خشت خام می‌بیند»، گفت: یک عده باید ببینند که تخت‌ها پر شده و یک عده قبلا و وقتی می‌بینند که مراعات نمی‌شود می‌دانند که ۲ هفته دیگر هجوم به بیمارستان آغاز می‌شود چند هفته دیگر، خدای ناکرده به آرامستان شروع می‌شود بنابراین این اظهار نگرانی که انجام می‌گیرد، اظهار نگرانی به‌حقی است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها