|
کدخبر: 147217

هشدار به مسافران استان مازندران

طرح محدویت‌های تردد خودرویی جدید که در کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا مازندران مصوب شد از ساعت ۸ صبح امروز سه‌شنبه در ۵۷ ایستگاه ورودی تمامی شهرهای مازندران با جدیت بیشتر آغاز شده است.

طبق مصوبه جدید ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مازندران خودروی هر شهرستان تنها در محدوده همان شهرستان می‌تواند تردد داشته باشد و افرادی که محل کار و سکونتشان فرق دارد و یا برای کارهای ضروری نیازمند ورود به شهرستان‌های غیرمحل سکونتشان هستند باید برابر مصوبه ستاد اقدام به اخذ مجوز و یا برگه تردد کنند.

پلیس راهور مازندران نیز با افزایش نیروهای مستقر در ۵۷ ایستگاه در ورودی شهرهای استان با قدرت مصوبات جدید محدودیت‌های تردد خودوریی را شروع کرد و طبق پلاک خودروهای هر شهرستان که برای ماموران شناخته شده است، اجازه تردد داده می‌شود.

از صبح امروز شماری از شهروندان برای گرفتن برگه تردد به این نهاد حاکمیتی مراجعه کردند که بیشتر آنان با سختگیری‌های جدی مسئولان مربوط مواجه شدند و بدون مدارک و اسناد مبنی بر این که نشان بدهد تا تردد بین شهرستان لازم و ضروری است، برگه تردد برای آنان صادر نشد.

کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا مازندران از ۲ روز گذشته مصوبات جدید تردد خودرویی را تصویب و برای اعمال به نیروی انتظامی ابلاغ و برای اطلاع شهروندان، رسانه‌ای کرد.

طبق مصوبه جدید این کمیته تنها افراد بومی ساکن هر شهرستان مجاز به تردد در آن شهرستان هستند و ورود افراد غیرساکن ممنوع است. ملاک تردد افراد هم منوط به ارائه یکی از مدارک شامل کارت ملی متعلق به شهرستان، پلاک خودرو یا بیمه نامه مرتبط با شهرستان، کارت شناسایی ادارات، کارخانه‌ها و نهادها یا برگ ماموریت اداری آنان و یا پروانه کسب و سند مالکیت است.

کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا مازندران تاکید کرده است که برای تردد افراد غیرساکن شهرستان در مواقع اضطراری مانند انجام کارهای پزشکی، قضایی و دیگر موارد، فرمانداران به صورت محدود و با قبول مسئولیت تنها مجاز به صدور برگه تردد حداکثر به مدت ۴۸ ساعت هستند.

همچنین افرادی که در شرایط اضطراری بدون مجوز مجبور به تردد در شهرستان‌های غیرمحل سکونت شوند، با ارائه مدارک مثبته به فرمانداری، در صورت تایید نسبت به حذف جریمه از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی برای آنها اقدام خواهد شد.

طبق مصوبه کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا مازندران، افراد غیربومی و مسافر هم در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را ندارند و تنها می‌توانند از کنارگذرها و کمربندی‌ها عبور کنند.

 طبق ارزیابی وزارت بهداشت پنج شهرستان مازندران شامل آمل، ساری، قائمشهر، فریدونکنار و نکاء وضعیت قرمز دارند.

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    فقط باید خودکشی کرد همین.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها