|
کدخبر: 139849

این خودروهای بدون معاینه فنی جریمه نمی‌شوند

مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور گفت: خودروهای بدون معاینه فنی در مناطق قرمز و نارنجی در ادامه اجرای طرح منع تردد جریمه نمی‌شوند.

سعید قیصر افزود: از ابتدای اجرای طرح محدودیت‌های جدید کرونا از اول تا ۱۵ آذر و همچنین ادامه آن در مناطق با وضعیت قرمز و نارنجی همه دوربین‌های متصل به سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی خودروفنی کشور) در این مناطق که خودروهای فاقد معاینه فنی را جریمه می‌کردند، قطع شده و جریمه برای آنها اعمال نخواهد شد.

وی ادامه داد: در صورتیکه از سوی پلیس و همچنین ستاد مقابله با کرونا تغییر وضعیت این مناطق اعلام شود و پلیس هم بخواهد اعمال قانون کند دوباره دوربین‌ها به مدار سامانه سیمفا متصل خواهد شد.

قیصر تاکید کرد: با توجه به اینکه محدویت تردد در مناطق قرمز و نارنجی را داریم ضرورتی برای مراجعه مردم و دارندگان وسایل نقلیه برای اخذ معاینه فنی خودرو وجود ندارد و مردم اطمینان داشته باشند طوری دوربین‌ها کارسازی شده که جریمه ازبابت نداشتن معاینه فنی برای آنها صادر نشود.

مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور گفت: اکنون ۵۳۰ مرکز معاینه فنی خودروها در کشور داریم که نزدیک به ۱۰۰ مرکز در کلانشهرهای فعال هستند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر