|
کدخبر: 147190

خبر های خوب درباره خرید واکسن کرونا

قانعی از خرید ۲ میلیون دوز واکسن کرونا از کواکس (اتحادیه جهانی تأمین واکسن) خبر داد و گفت: واکسن کواکس تا اسفند ۹۹ در اختیار کشور ما قرار می‌گیرد که به گروه نخست کادر درمان تزریق خواهد شد.

جامعه خبر های خوب درباره خرید واکسن کرونا

"مصطفی قانعی" با اشاره به تزریق نخستین "واکسن ایرانی کرونا" یا "کوو ایران" به ۱۴ نفر گفت: این واکسن با موفقیت و بدون علائمی همچون شوک و تب همراه بوده است. وقتی مجوز مرحله دوم از فاز نخست به ۷ نفر دیگر صادر شد یعنی تاکنون هیچ علائم مضری مشاهده نشده است.

قانعی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و مؤسسه دانش‌بنیان برکت از جمله بخش‌هایی هستند که به صورت جدی تولید واکسن را شروع کردند که تست انسانی یکی از پروژه‌های تولید واکسن این ستاد، از نهم دی ماه آغاز شد. پلتفرم تولید این واکسن که در مرحله تست انسانی است بر اساس «ویروس کشته شده» است.

او با اشاره به اینکه داوطلبان تزریق واکسن شرکت "شفا فارمِد" وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (بنیاد برکت) که "کوو ایران" نام گرفته است افزود: گروه اول این تست ۳ نفر بودند که بعد از یک هفته قرنطینه در یکی از هتل‌های تهران به منزل بازگشتند و همچنان تحت نظر و مراقبت پزشکی قرار دارند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: به مرور زمان و با ادامه نتایج مثبت تست واکسن " کوو ایران" تا دو ماه دیگر به ۵۶ داوطلب، واکسن ایرانی کرونا تزریق می‌شود. در این صورت واکسن به سرعت در کشور تولید می‌شود و تا وارد فاز سوم می‌شود.

او درباره تولید انبوه واکسن "کوو ایران برکت" گفت: تولید انبوه این واکسن در صورت موفقیت تمام مراحل در خرداد ۱۴۰۰ به تولید انبوه می‌رسد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها