|
کدخبر: 146425

آژیر قرمز کرونا در مازندران

مازندران وضعیت مناسبی از لحاظ پایداری بیماری کرونا نداشته و در وضعیت هشدار شدید قرار دارد.

اویس معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: متاسفانه با وجود همه توصیه‌های بهداشتی و نکته‌هایی که در ارتباط با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای مردم مطرح شد، مازندران وضعیت مناسبی از لحاظ پایداری بیماری کرونا نداشته و در وضعیت هشدار شدید قرار دارد.

او با بیان اینکه رعایت این شیوه نامه‌ها به حدی نرسیده است که وضعیت استان به حالت زرد و نارنجی تغییر کند، افزود: شهر‌های ساری، آمل، فریدونکنار، قائم شهر و نکا اکنون در وضعیت قرمز کرونایی و بقیه شهر‌های استان در وضعیت نارنجی هستند.

اویس مهم‌ترین دلایل افزایش ابتلا به کرونا در استان را رعایت نکردن صحیح شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم و شاغلان اعلام کرد و ادامه داد: مشکل بزرگ دیگر تردد‌های بین شهری و استانی است که در برخی موارد ضرورتی ندارد اما این رفت و آمد‌ها کماکان انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه برگزاری دورهمی‌های خانوادگی نیز یکی دیگر از عوامل تشدید وضعیت کرونا در استان است، از مردم خواست برای قطع زنجیره انتقال این بیماری، شیوه نامه‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت و از دورهمی‌های خانوادگی خودداری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر