|
کدخبر: 146106

۵ کوهنورد مفقود شده در دماوند نجات یافتند

پنج کوهنورد مفقودی در زرین کوه دماوند توسط دو تیمی که به صورت زمینی به منطقه اعزام شده بودند پیدا و به منطقه امن منتقل شدند.

جامعه ۵ کوهنورد مفقود شده در دماوند نجات یافتند

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص وضعیت ۵ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات دریاچه تار اظهارکرد: با تلاش و همکاری عوامل امداد و نجات پس از ساعت‌ها کاوش و جست‌وجوی هوایی که موفق به یافتن مفقودین در زرین کوه نشده بودیم، خوشبختانه تیم‌های جست‌وجوی زمینی موفق به یافتن هر ۵ نفر به صورت زنده شدند و تا ساعاتی دیگر به منازل خویش باز خواهند گشت.

درجاتی در تشریح جزییات امداد و نجات کوهنوردان مفقود شده گفت: شب گذشته ۵ نفر از کوهنوردان با وجود ابلاغ منع صعود و احتمال سقوط بهمن به ارتفاعات در کوه اطراف دریاچه تار حضور پیدا کرده بودند که با اطلاعات دریافتی مشخص شد این افراد مفقود شده‌اند و عملیات جست‌وجوی این افراد توسط عوامل امداد و نجات از شب گذشته آغاز شده بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه این افراد بعد از استقرار در کنار رودخانه و روشن کردن آتش، به علت سقوط بهمن سنگین نتواسته بودند از مسیر رفت خود بازگردند که با هماهنگی هلال احمر دماوند و همچنین امداد هوایی صبح امروز عملیات جست‌وجو با بالگرد آغاز شد.

وی عنوان کرد: در نهایت و با تلاش بی‌وقفه و مستمر عوامل امدادی هلال احمر شهرستان دماوند و استان تهران در عملیات جست‌وجوی زمینی ۵ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات زرین کوه دماوند نجات پیدا کردند.

درجاتی از همه کوهنوردان خواست نسبت به هشدارهای ابلاغ شده توجه ویژه داشته باشند تا دچار حوادث ناگوار نشویم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها