|
کدخبر: 145416

واکنش رئیسی به مخالفت با واکسن کرونا

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت برای خرید و تولید واکسن کرونا در حال اقدام است و این واکنش وزارت بهداشت به اظهارات ضد واکسن است و افرادی که نمی‌خواهند واکسن کرونا بزنند، می‌توانند این کار را انجام ندهند.

جامعه واکنش رئیسی به مخالفت با واکسن کرونا

علیرضا رئیسی روز یکشنبه در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره اظهارات برخی افراد علیه واکسن کرونا افزود: برخی افراد به طور کلی اظهارات ضد علم و فناوری دارند. در همین کشور شاهد بودیم که کتاب مرجع پزشکی را نیز سوزاندند. حتی اگر در تاریخ برگردیم، افرادی در زمان امیرکبیر با واکسن آبله مقابله می‌کردند و می‌گفتند که اگر واکسن بزنید، شیطان و جن وارد بدن می‌شود. این مختص به ایران نیست و حتی در امریکا و کشورهای دیگر نیز این افراد هستند که با تزریق واکسن مخالفت می‌کنند. برخی می‌گویند به نوعی از واکسن اطمینان ندارند و نمی‌زنند و عده دیگری کلا با واکسن مخالف هستند.

وی ادامه داد: وقتی داریم برای تولید و خرید واکسن اقدام می‌کنیم، این واکنش وزارت بهداشت است و این اظهارات هیچ تاثیری در برنامه وزارت بهداشت ندارد.

رئیسی گفت: واکسنی مثل واکسن کرونا باید در دسته واکسن‌هایی مثل آنفلوآنزا به نگاه کرد و تزریق آن اجباری نیست. نوعی از واکسیناسیون مثل فلج اطفال هم در کشور انجام می‌شود که موضوع آن متفاوت است. در نتیجه افرادی که نمی‌خواهند واکسن بزنند، می‌توانند این کار را انجام ندهند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها