|
کدخبر: 145362

هشدار درباره گونه‌های مرگبار ویروس در آینده

"ژان ژاک مویمبه تامفوم" پزشک افریقایی که ویروس ابولا را کشف کرد، در تحلیلی جدید هشدار داد، گونه‌های جدید و مرگبار ویروس‌ ممکن است بشر را در آینده هدف قرار دهد.

این هشدار پروفسور "ژان ژاک مویمبه تامفوم" که به کشف ویروس ابولا در سال ۱۹۷۶l میلادی کمک کرد، در حالی مطرح شده است که پزشکان جهان همچنان نگران فعالیت گونه‌های جدید ویروس و بیماری‌های جدید در جهان هستند.

وی هشدار داد که بشریت اکنون با شمار ناشناخته‌ای از گونه‌های جدید ویروس‌ روبه‌رو است.

این پزشک به شبکه سی ان ان گفت که ویروس‌های جدید و احتمالا مرگباری در جنگل‌های انبوه مناطق گرم و پرباران افریقا وجود دارند.

پروفسور "ژان ژاک مویمبه تامفوم" افزود: ما اکنون در دنیایی هستیم که عوامل بیماری‌زا جدیدی پدیدار خواهند شد که تهدیدی برای بشریت محسوب می‌شوند.

به اعتقاد این پزشک، همه‌گیری‌های آینده ممکن است بدتر از شیوع ویروس کرونا و حتی آخرالزمانی باشند.

پروفسور "ژان ژاک مویمبه تامفوم" در ادامه عنوان کرد که گونه‌های جدید ویروس‌ منجر به بیماری‌های تازه از جمله "بیماری ایکس" که ناشناخته محسوب می‌شود، خواهند شد که آینده بشر را در خطر قرار می‌دهند.

 سازمان بهداشت جهانی پیشتر اعلام کرد که "بیماری ایکس" بیماری فرضی است اما دانشمندان نگران هستند در صورتی که پیدار شود، این بیماری منجر به مرگ و میرهای زیاد در سراسر جهان شود.

پروفسور "ژان ژاک مویمبه تامفوم" پیشتر زمانی که یک محقق جوان بود، نخستین نمونه‌های خون را از قربانیان یک بیماری مرموز گرفت که بعدها ابولا نامگذاری شد. ابولا زمانیکه نخستین بار در بیمارستان یامبوکو کشف شد، منجر به مرگ حدود ۸۸ درصد از بیماران و ۸۰ درصد از کادر درمان فعال شد.

پروفسور مویمبه همچنین نسبت به پیدار شدن بیماری‌های بیشتری به دنبال سرایت ویروس‌ها از حیوان به انسان هشدار داد.

هشدار این پزشک در مورد ویروس‌های نوظهور در دنیا در حالی مطرح شده است که بشر اکنون با چالش ویروس کرونا و گونه جدید آن همچنان دست و پنجه نرم می‌کند و هنوز به طور دقیق مشخص نیست که واکسن‌های تولیدی در چند کشور چگونه تا چه میزان می‌تواند در ریشه کنی این ویروس مثمرثمر باشند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر