|
کدخبر: 144234

جریمه متفاوت پلیس برای موتورسواران متخلف!

رئیس پلیس راهور پایتخت از اجرای روش جدیدی به جای توقیف موتور موتورسواران متخلف خبر داد.

جامعه جریمه متفاوت پلیس برای موتورسواران متخلف!

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت در نشست خبری با خبرنگاران به اجرای طرح «موتوریار» در راستای ساماندهی موتورسواران اشاره کرد و اظهارکرد: این طرح در ابتدا در ۱۰ نقطه از تهران اجرا شد و بعد به ۶۰ نقطه گسترش یافت و در صورت نتیجه مطلوب، احتمالاً به شهرها و نقاط دیگر هم ارتقا می‌یابد.

رئیس پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: برخورد با موتورسیکلت سواران سابقه دیرینه‌ای دارد اما هیچ وقت این برخوردها باعث نشد تا موتورسیکلت سوار متخلف متنبه شوند؛ به همین منظور ما با همکاری دستگاه‌های مختلف مجازات‌های جایگزینی را به جای توقیف و انتقال به پارکینگ در نظر گرفته‌ایم.

وی گفت: این طرح از هفته گذشته به طور جدی در حال اجرا است؛ در ابتدا طرح فقط از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ صبح اجرا می‌شد و درحال‌حاضر به صورت ۲۴ ساعته اجرا می‌شود.

 سردار حمیدی اعلام کرد: مجازات جایگزینی که برای موتورسوار متخلف در نظر گرفته شده، این است که او کاور پلیس را پوشیده و با کمک به پلیس سر چهارراه‌ها انجام وظیفه می‌کند.

سردار حمیدی اظهارکرد: موتورسواری که ۵ جریمه ممنوعه موتورسیکلت را مرتکب شود، موتورش «همان جا» توقیف می‌شود؛ بر تن او لباس پلیس می‌پوشانیم و به نوعی این فرد کمک مأمور پلیس می‌کند تا به نحوی فرهنگ‌سازی شود.

سردارحمیدی با اشاره به مدت زمان به کارگیری موتورسیکلت سواران متخلف در نزد پلیس راهور گفت: از دو تا ۱۲ ساعت قانون به پلیس اجازه داده تا موتورسیکلت سوار متخلف را به کارگیری کند اما الان نهایت زمانی که فرد متخلف در اختیار پلیس است، صبح تا عصر است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: اگر موتورسیکلت سوار اعلام کند که من نمی‌خواهم سر چهارراه به پلیس کمک کنم و به جای این رفتار موتور من را توقیف کنید، پلیس موتور را توقیف و به پارکینگ منتقل می‌کند.

رئیس پلیس راهور پایتخت خاطرنشان کرد: در مجازات جایگزین ما تنها با راننده موتورسیکلت (موتورسیکلت سوار) سر و کار داریم. فرد راننده باید کاور بر تن کند. راکت ایست دست بگیرد و از دو تا ۱۲ ساعت کنار مأمور ما در سر چهارراه‌ها پست دهد.

منبع: فارس

ارسال نظر