|
کدخبر: 139809

محدودیت کرونایی چه تاثیری بر ترافیک داشت؟

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت: به صورت کلی در دو هفته گذشته ترافیک تهران حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ مجید رنجبر اظهارکرد: اگر بخواهیم ترافیک امروز را با دو هفته قبل که محدودیت‌های کرونایی در کشور اجرا شد، مقایسه کنیم، باید بگویم که ترافیک روز گذشته و امروز حجم بیشتری دارد و طول ترافیک هم سنگین‌تر شده است.

وی افزود: جدا از اینکه باران و لغزندگی و همچنین کاهش دید می‌تواند بر ترافیک تأثیر داشته باشد اما به دلیل اینکه محدودیت‌ها بعد از دو هفته به اتمام رسید و بیشتر افراد که غالباً هم بازاری هستند باید به سر کار خود مراجعه می‌کردند، روز گذشته و امروز شاهد ترافیک بسیار سنگین‌تری هستیم.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: به صورت کلی در دو هفته گذشته ترافیک تهران حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.

رنجبر با اشاره به وضعیت ترافیکی امروز پایتخت گفت: از غرب به شرق بزرگراه آیت الله هاشمی، از محدوده قبل از اشرفی اصفهانی تا چمران، غرب به شرق همت، از محدوده کبیری و همچنین از سمت شرق تا برج میلاد و در ادامه تا گاندی، غرب به شرق حکیم از محدوده پل شقایق تا محدوده چمران و از جنوب به شمال نواب محدوده پل ۹ دی تا ورودی تونل توحید دارای ترافیک هستند.

وی گفت: در مجموع بزرگراه مدرس محدوده امام علی (ع)، چمران و حکیم دارای ترافیک سنگین‌تری نسبت به سایر محورها هستند.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت افزود: با توجه به شروع مجدد بارش باران در شهر تهران و لغزنده بودن معابر، رانندگان وسایل نقلیه با احتیاط بیشتری رانندگی نمایاند و حتماً دو موضوع رعایت سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی را مدنظر قرار داده و رعایت نمایند.

سرهنگ رنجبر ادامه داد: در هنگام رانندگی و در شرایط بارندگی، می‌بایست سرعت خودرو به کمتر از سرعت در جاده قبل از بارش باشد و ایمن نکته را باید مد نظر قرار داد که هنگامی که آب زیادی در سطح معابر جاری می‌شود، نباید خودروها با همان سرعت از آن رد شوند بلکه می‌بایست سرعت خود را طوری کم نموده که خودرو به آرامی و سرعت خیلی کم از آن رد شده و عابرین را خیس نکند.

او تصریح کرد: در این شرایط، رانندگان بایستی نسبت به شرایط عادی حداقل سرعت را در نظر بگیرند و ضمن رعایت فاصله طولی مناسب از گردش‌های بی‌مورد که موجب از دست رفتن کنترل دیگر رانندگان می‌شود پرهیز کنند.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت در پایان گفت: هنگام بارندگی چاله‌های معابر شهر پر می‌شود و رانندگان چنانچه با سرعت تردد نمایند این چاله‌ها دیده نشده و ممکن است خودرو در چاله افتاده و آسیب ببیند و یا دچار نقص فنی گردد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها