|
کدخبر: 139507

ممنوعیت تردد در کدام شهرها ادامه دارد؟

حسین قاسمی دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی کرونا گفت: اجرای این طرح در مرحله اول دو هفته بود و از حالا به بعد روز‌های دوشنبه هر هفته وضعیت شهر‌ها توسط وزارت بهداشت اعلام خواهد شد و بر مبنای آن برای شنبه بعد آن اعمال محدودیت‌ها مشخص می‌شود.

این طرح قید زمانی برای پایان ندارد؛ در حقیقت زمانی پایان می‌یابد که وضعیت از قرمز به نارنجی، از نارنجی به زرد و از زرد به سفید تبدیل شود که در آن هنگام طرح خاتمه پیدا می‌کند.

ممنوعیت تردد شبانه ازساعت ۲۱ الی ۴ بامداد، درهمه شهر‌های قرمز و نارنجی با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر، ممنوع است و در مورد متخلفان براساس تشخیص دوربین‌های پلیس، جریمه صادر و اعمال قانون می‌شود.

ممنوعیت ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیر بومی به شهر‌های نارنجی و قرمز و ممنوعیت ورود خودرو‌های شخصی پلاک بومی شهر‌های نارنجی و قرمز به سایر شهر‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

نقشه-شهرهای-کرونایی

آغاز فعالیت مراکز شماره‌گذاری خودرو و ادامه تعطیلی آموزشگاه‌های رانندگی

از ابتدای آذر ماه و بنابر مصوبه ستادملی مقابله با کرونا، مراکز شماره‌گذاری در شهر‌های دارای وضعیت قرمز تعطیل شد، اما از شنبه ۱۵ آذر ماه در شهر‌های نارنجی و زرد تمام مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک از ساعت ۷ تا ۱۵ باز هستند و شهروندان می‌توانند از طریق دریافت نوبت اینترنتی خدمات مربوطه را دریافت کنند.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی در گروه ۳ مشاغل قرار می‌گیرند و تمامی محدودیت‌هایی که مشمول گروه ۳ مشاغل باشد، در حوزه آموزشگاه‌های رانندگی هم اعمال خواهد شد و در شهر‌ها و استان‌هایی که در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند، فعالیت‌های آموزشگاه‌های رانندگی شامل برگزاری کلاس‌های آموزشی و آزمون نظری که مستلزم تجمع افرادبوده ممنوع است و این موضوع از طریق پلیس راهور استان‌های سراسر کشور و اداره آموزشگاه‌های مرکز صدور گواهینامه به‌صورت محسوس و نامحسوس مورد نظارت و بازدید قرار می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها