|
کدخبر: 138472

کدام بیماران کرونایی در هتل‌ها قرنطینه می‌شوند؟

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا درخصوص نحوه قرنطینه افراد مبتلا به کووید ۱۹ در هتل‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

پیر حسین کولیوند رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا (طرح شهید سلیمانی) اظهار کرد: طرح بیماریابی، آموزش و جداسازی افراد مبتلا شده به ویروس کرونا با همکاری تمام دستگاه‌ها مخصوصا بسیج و بسیج جامعه پزشکی شروع شده و پشتیبانی طرح بر عهده سازمان اورژانس کشور قرار است.

کولیوند با اشاره به اینکه ظرفیت هتل‌ها و مهمانسرا‌هایی که می‌توان از آنها برای سکونت استفاده کرد مشخص شده است، ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی هتل‌ها و وزارت ورزش و جوانان خوابگاه‌های خود را برای قرنطینه بیماران کرونایی در اختیار اورژانس قرار داده‌اند.

او تاکید کرد: در مرحله اول از ظرفیت هتل‌ها برای قرنطینه افراد مبتلا به کرونا استفاده می‌شود. قالب این افراد کسانی هستند که در منزل توان خودجداسازی ندارند.

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا ادامه داد: در این طرح دو گروه قرنطینه می‌شوند. دسته اول کسانی هستند که ابتلای آنها به کرونا مشخص شده، اما نیاز به بستری شدن ندارند و دسته دوم افراد بهبود یافته از کرونا هستند که باید از بیمارستان ترخیص شوند، درصورتیکه همچنان ناقل ویروس هستند.

کولیوند افزود: در این طرح کرامت انسان‌ها حفظ می‌شود و علاوه بر آن نظارت جامع و کاملی توسط کادر درمان، نیروی‌های بسیج و دانشگاه‌های علوم پزشکی بر این مراکز اقامتی وجود دارد.

او ادامه داد: مراکز بهداشتی و مراکز جامع سلامت افرادی که تستشان مثبت شده باشد و یا افراد پر خطر که در ارتباط با بیماران کرونایی بوده‌اند را به هتل‌ها معرفی می‌کنند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در این مراکز پزشک، پرستار و روان شناس نیز مستقر است تا خدمات لازم را به بیماران ارائه کنند.

کولیوند گفت: در طرح شهید سلیمانی آموزش رکن اساسی است که می‌تواند تاثیر به سزایی در پیشگری از ابتلا به کرونا داشته باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها