|
کدخبر: 137982

مهم‌ترین دلیل مرگ جوانان مبتلا به کرونا

صاحبان مشاغلی که ارتباطات و داد و ستد فیزیکی بیشتری در آن وجود دارد، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند.

بیش از همه این کادر درمان هستند که با مشکلات بسیاری روبه‌رو شده و در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹ و حتی مرگ کرونایی قرار می‌گیرند. مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا در این باره گفت: پرسنل بیمارستان به دلیل ارتباط بیشتر با بیماران کرونایی درگیر این ویروس می‌شوند و در خطر ابتلا به آن هستند. مشاغلی که مراجعه‌کننده زیادی داشته باشند نیز در معرض خطر هستند.

وی با اشاره به این که اصولا در تمام نقاط دنیا مردان بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند، افزود: جوانان بیشتر بدون علامت به کرونا مبتلا می‌شوند و خیلی سریع به بقیه این ویروس را انتقال می‌دهند. البته سالمندان نیز این سرعت انتقال کووید-۱۹ وجود دارد و متاسفانه بیشتر مرگ و میر و ابتلا به کرونا در سالمندان است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به مدرسه رفتن دانش آموزان تاکید کرد: یکی از عواملی که ابتلا به کرونا افزایش یافت رفتن دانش آموزان به مدرسه بود. دانش آموزان به مدرسه رفتند و خود ناقل این ویروس شده و آن را به خانه بردند. اصولا کودکان درگیری کمتری با کووید-۱۹ دارند چون بدون علامت به این بیماری مبتلا می‌شوند و بیشتر ناقل هستند.

کودکان هم به کرونا مبتلا می‌شوند

مینو محرز در پاسخ به این سوال که یکسری از واکسن‌ها در ایران اجباری است، آیا این واکسن‌ها ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد یا خیر؟ گفت: خیر. کودکان سرما می‌خورند در نتیجه مقدار بسیار کمی مصونیت دارند و بیماری آنها بدون علامت است. اما این اشتباه است که بگوییم کودکان به کرونا مبتلا نمی‌شود. ابتلای برخی از کودکان به کرونا گاهی به مرگ آنها می‌انجامد.

وی با اشاره به این که بعضی مواقع کرونا قلب یا ریه را درگیر کرده و ریه را از کار می‌اندازد، اظهار کرد: شدت ابتلا به مکانیزم و سیستم ایمنی بدن افراد بستگی دارد. افرادی که به بیماری‌های خاص، فشار خون، قلبی یا ریوی مبتلا هستند، شدیدتر به کرونا مبتلا می‌شوند. اما یکی از مهم‌ترین دلایل ابتلای شدید به کرونا چاقی است. جوانانی که به دلیل کووید-۱۹ به صورت ناگهانی فوت می‌کنند یا به شدت به کرونا مبتلا می‌شوند جوانان چاق هستند.

 

منبع: رکنا

ارسال نظر