|
کدخبر: 137364

یارانه‌های کرونایی؛ کم اما بهتر از هیچ

یک فعال کارگری با بیان اینکه تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا شرایط را برای کارگران روزمزد دشوارتر می‌کند، گفت: باید در تصمیم‌گیری‌ها، به این قشر از کارگران توجه ویژه‌ای شود زیرا وضعیت اقتصادی این کارگران و خانواده‌های آن‌ها خوب نیست.

جامعه یارانه‌های کرونایی؛ کم اما بهتر از هیچ

هوشنگ درویش در خصوص وضعیت معیشتی کارگران روزمزد در شرایط شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در اقتصاد وجود دارد، کارگران روزمزد وضعیت معیشتی مناسبی ندارند و تعطیلی‌هایی که به دلیل شیوع کرونا اعمال می‌شود نیز شرایط را برای آن‌ها دشوارتر می‌کند.

وی افزود: در چنین شرایطی، کارگران با نگاهی متفاوت از کارمندان دیده می‌شوند؛ به خصوص کارگران روزمزد که به ازای حضور و کار حقوق دریافت می‌کنند و از این رو باید در تصمیم‌گیری‌ها، به این قشر از کارگران توجه ویژه‌ای شود زیرا وضعیت اقتصادی این کارگران و خانواده‌های آن‌ها خوب نیست.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خوزستان تصریح کرد: آنچه در توان دولت است برای حل مشکلات به وجود آمده به خصوص در بحث شیوع کرونا، به کارگران و سایر اقشار متضرر از کرونا پرداخت می‌شود اما باید گفت که چنین یارانه‌هایی دوای درد مشکلات کارگران نیست.

درویش بیان کرد: شرایط کنونی اقتصاد کشور برای همه قابل لمس است؛ در چنین شرایطی زندگی برای کارگران روزمزد بسیار دشوار است زیرا هر روز قیمت‌ها بالا می‌رود و تعطیلی و کرونا نیز مزید بر علت شده است.

وی افزود: کارگران برای حل مشکلات‌شان باید منتظر حل مساله کرونا بمانند و بر اساس مصوبات دولت و مجلس پیش بروند زیرا در این شرایط کاری از کسی بر نمی‌آید.

این فعال کارگری خاطرنشان کرد: در این شرایط کرونایی هر چند که اقتصاد یک خانوار باید بچرخد، اما جان مهم‌تر است. در این زمینه دولت یارانه‌هایی برای حل مشکلات کارگران در نظر گرفته که هر چند کافی نیست اما بهتر از هیچ است.

 

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    وام می خوام چکار سنار یارانه امو ن داره میره پای وام اولی دیگه چیزی نمی مونه واس ه نان ....

  • بهروز ارسالی در

    یعنی کاچی بهترازهیچی؟!!!

ارسال نظر