|
کدخبر: 137356

جولان کرونا در بین کارمندان استان تهران

۱۵ درصد از کارمندان استان تهران به کرونا مبتلا شدند.

جامعه جولان کرونا در بین کارمندان استان تهران

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران اعلام کرد: تاکنون ۱۵ درصد از کارمندان دستگاه‌های دولتی این استان به کرونا مبتلا شدند.

غلامرضا عباس پاشا روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه های دولتی تهران به خبرنگاران گفت: به دستور و تاکید استاندار تهران در بازرسی سرزده از دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی دولتی امروز- سه شنبه به همراه رییس سازمان برنامه و بودجه استان، ریاست بازرسی استانداری تهران از تعدادی ادارات دولتی در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی بازدید شد.

وی افزود:‌ طبق گزارشات واصله در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران بدلیل رعایت پروتکل های بهداشتی فردی و سازمانی منجر به این شد که تنها یک درصد از کارکنان این اداره کل با کرونا مبتلا هستند که این اداره کل با اقدامات جدی بهداشتی منجر به قطع زنجیره انتقال شده است.

معاون استانداری تهران ادامه داد:‌ برابر بررسی های انجام شده اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران بدلیل وجود خدمات ضرور شاهد افزایش مراجعین هستیم و همچنین در ورودی این اداره کل مشاهده کردیم که جمعیت زیادی حضور دارند.

برخی از کارکنان اداره کل اسناد ماسک نمی زنند

وی تاکید کرد: گرچه هم اداره کل آموزش و پرورش استان تهران و هم اداره کل ثبت اسناد و املاک در رعایت فاصله گذاری اجتماعی اقداماتی خود انجام دادند اما در این بازدید مشاهده کردیم که ۳ نفر از کارکنان اداره کل اسناد از ماسک استفاده نمی کردند که برای اولین بار با تذکر کتبی و درج در پرونده مواجه شدند.

عباس پاشا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در محل استانداری تهران مدیران و کارمندان دستگاه های اجرایی برای پیگیری کارهای اداری در رفت و آمد هستند ۲۰ درصد کارمندان استانداری به کرونا مبتلا شدند.

کسر از حقوق کارمندانی که پروتکل بهداشتی را رعایت نمی کنند

به گفته وی، با تاکیدات استاندار تهران تمامی ادارات دولتی در زمینه رعایت بهداشت فردی و سازمانی و همچنین رعایت ۵۰ درصدی دور کاری کارمندان رصد و نظارت می شوند و کارمندانی که از ماسک و یا فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند در مرحله اول با تذکر کتبی و درج در پرونده و در مرحله بعدی با کسر از حقوق مواجه خواهند شد.

در این راستا سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۸۳ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

منبع: رکنا

ارسال نظر