|
کدخبر: 134578

علائم گوارشی کرونا را بشناسید

رئیس انجمن متخصصان داخلی با اشاره به تنوع علائم در مبتلایان به کرونا، گفت: اکنون بیماران مبتلا به کرونا با علائم گوناگونی مانند سکته مغزی، سکته قلبی، خونریزی دستگاه گوارش، اسهال و استفراغ به پزشک مراجعه می‌کنند.

جامعه علائم گوارشی کرونا را بشناسید

ایرج خسرونیا رئیس انجمن متخصصان داخلی در پاسخ به این پرسش که «کرونا با چه علائمی مربوط به سیستم گوارش بروز می‌کند؟»، اظهارکرد: کرونا در روزهای اول که وارد شد، بیشتر علائم تنفسی داشت؛ یعنی فرد با تنگی نفس، سرفه، تب، بی‌حالی و ضعف عمومی همراه بود ‌اما اکنون بیماران با علائم گوناگون مراجعه می‌کنند؛ برای نمونه بیماری با علائم سکته مغزی، بیماری دیگر با علائم سکته قلبی یا فردی با خونریزی دستگاه گوارش و یکی هم با اسهال و استفراغ به پزشک مراجعه می‌کند.

رئیس انجمن متخصصان داخلی اضافه کرد: بنابراین هر بیماری که به پزشک مراجعه می‌کند پزشک باید به فکر ابتلای فرد به کرونا باشد؛ مگر اینکه خلاف آن ثابت شود و اکنون این یکی از مشکلاتی است که داریم.

خسرونیا افزود: وقتی بیماری فرد دیر تشخیص داده می‌شود، این فرد با بیماری در جامعه حضور پیدا می‌کند و باعث آلودگی دیگران می‌شود. وقتی فرد دچار اسهال و استفراغ می‌شود، فکر نمی‌کند مبتلا به کرونا شده و با همین حالت به محل کار یا جای دیگر می‌رود و ایجاد آلودگی می‌کند؛‌ بنابراین باعث شیوع بیشتر بیماری می‌شود.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر