|
کدخبر: 134379

آموزش و پرورش مدرسه ملی مجازی راه‌اندازی می‌کند

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی مدرسه ملی مجازی به عنوان یکی از راهکارهای اساسی در راستای دست‌یابی به عدالت آموزشی در کشور خبر داد.

جامعه آموزش و پرورش مدرسه ملی مجازی راه‌اندازی می‌کند

علیرضا کاظمی بعد از ظهر پنج شنبه در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیران‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی مدرسه ملی مجازی در کشور خبر داد و گفت: این مدرسه ملی که قرار است فعالیت آن به صورت مجازی باشد، طی روزهای آینده و با هدف والای ایجاد عدالت آموزشی در کشور به عنوان یکی از دغدغه‌های این عرصه تشکیل و راه‌اندازی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری دغدغه پرورشی را داشته، به همین خاطر باید زمینه‌ای برای پر کردن این خلاء فراهم شود، افزود: معتقدیم اگر در حوزه آموزش با خلاءهایی مواجه می‌شویم، قادر خواهیم بود این خلاءها را با ظرفیت‌هایی چون شبکه مجازی پر کنیم اما فراموش نکنیم که این خلاءها در حوزه تربیتی قابل جبران نخواهد بود.

کاظمی با بیان اینکه فرهنگیان در شرایط کنونی که دانش‌آموزان ارتباط بیشتری با فضای آموزشی به واسطه شیوع ویروس کرونا دارند، باید نهایت بهره را برده و در حوزه‌های تربیتی بیشتر ورود کنند، تصریح کرد: این در حالی است که معتقدیم آموزش‌های مجازی نیز می‌تواند آسیب‌های مربوط به خود را داشته باشند و نباید این آسیب‌ها را از نظر دور داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تنبلی، چاقی، ضعف بینایی، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی از جمله افسردگی و کاهش ارتباط با خانواده از جمله آسیب‌های حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی به شمار می‌رود که در این راستا ابزارهای نظارتی برای والدین تهیه و تولید شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه امروز به دنبال افزایش سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان هستیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر این برای دانش‌آموزان سبد محتوای فرهنگی و پرورشی پیش‌بینی شده است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها