|
کدخبر: 134260

قالیباف: دشمن شماره یک ما نظام بروکراسی کشور است

رییس مجلس شورای اسلامی در نشست فعالان حوزه زیست بوم فناوری گفت: اگر از من سوال شود که امروز دشمن شماره یک ما چیست، می‌گویم نظام بروکراسی کشور است.

جامعه قالیباف: دشمن شماره یک ما نظام بروکراسی کشور است

محمدباقر قالیباف عصر امروز در نشستی با حضور فعالان حوزه زیست بوم فناوری با اشاره به اهمیت این حوزه برای توسعه اقتصاد کشور گفت: شرکت‌های دانش بنیان چه در بخش‌هایی که پیشران‌های اصلی کشور هستند و چه در فعالیت‌های خدماتی که دارند، روح حاکم بر اقتصاد کشور به حساب می‌آیند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در برخی بخش‌های کشور از جمله بخش‌های اقتصادی، ضعف مدیریت را موجب این مشکلات خواند و افزود: اگر از من سوال شود که امروز دشمن شماره یک ما چیست، می‌گویم نظام بروکراسی کشور است.

قالیباف گفت: نظام بروکراسی در کشور امروز هویت مستقل جدایی از مردم و قوای مقننه، مجریه و قضائیه دارد و همین امر موجب ایجاد مشکلاتی در بخش‌های دولتی و خصوصی و نهاد‌های عمومی شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز باید برای حذف این بروکراسی در کشور تمامی بخش‌ها با هم متحد شوند و مجموعه شرکت‌های دانش بنیان باید مسئولانه به عنوان یک وظیفه ملی، اجتماعی و انقلابی برای کمک به ریشه کنی این امر با ارائه پیشنهاد‌ها و همچنین طرح‌های سازنده کمک کنند.

قالیباف با اشاره به اینکه بخش مهمی از کار مجلس شورای اسلامی نظارت است گفت: باید در زمینه نظارت بر قانون و اجرای آن حرکت کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین شفاف سازی، هوشمند سازی، مردمی سازی و کارامد سازی را چهار رویکرد اصلی مجلس در دوره یازدهم عنوان کرد و افزود: توقع ما این است که یک گروه کاری از میان شرکت‌های دانش بنیان در بخش فناوری‌ها شکل گیرد و این افراد به صورت برخط (آنلاین) با هم ارتباط داشته و پیشنهاد‌ها و راه حل‌های خود را در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

 

منبع: میزان

ارسال نظر