|
کدخبر: 133683

ممنوعیت رفت وآمد شبانه در تهران صحت دارد؟

استاندار تهران از اعمال قانون منع آمد و شد شبانه در تهران با هدف جلوگیری از ایجاد دورهمی‌ها از تاریخ ۲۴ آبان خبر داده است.

در حالیکه گفته می‌شد میان دولت و استاندار تهران بر سر تعطیلی و اعمال محدودیت‌های کرونایی اختلاف وجود دارد، ساعاتی پیش خبر جدیدی منتشر شد که به نقل از استاندار تهران نشان می‌داد که از ساعت ۲۱ قرار است در تهران ترددها ممنوع شود. محسنی بندپی گفته این پیشنهاد در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح و بحث شد که زمان اجرای آن را در اختیار رئیس قرارگاه عملیات ستاد کرونا تهران قرار دادند.

هرچند این پیشنهاد به نقل از استاندار مطرح شده اما ظاهرا فقط در زبان عنوان شده و قرار نیست اجرایی شود، آنچنانکه روابط عمومی پلیس تهران این خبر را شایعه خوانده و گفته هنوز چیزی معلوم نیست و تازه پیشنهاد منع آمد و شد قرار است امروز در ستاد مطرح شود.

سرهنگ علی صباحی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت می‌گوید: فعلا چنین تصمیمی گرفته نشده و معاون وزیر بهداشت نیز دقایقی پیش اعلام کرد این خبر فعلا شایعه است.

او گفت بر اساس شنیده‌ها امروز قرار است این پیشنهاد درجلسه ستاد ملی کرونا مطرح شود. صباحی درباره نحوه ضمانت اجرای این طرح در صورت تصویب گفت: تا زمانی که طرحی نهایی نشده باشد ضوابط آن هم اعلام نمی‌شود.

ساعاتی پیش انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران از اعمال منع تردد از ساعت ۲۱ شب در تهران از تاریخ ۲۴ آبان خبر داده و گفته این تصمیم مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

در روزهای گذشته شاهد عدم هماهنگی میان استانداری، ستاد مقابله با کرونای تهران و ستاد ملی مقابله کرونا بوده‌ایم. طی روزهای گذشته انتقاد برخی مقامات از این ناهماهنگی به بیرون و به رسانه‌ها نیز درز پیدا کرد.

روز شنبه مینو محرز عضو ستاد ملی کرونا از دستور رئیس‌جمهوری برای تعطیلی تهران خبر داده و گفته بود: وقتی ستاد ملی مقابله با کرونا که رئیس آن رئیس‌جمهوری و عالی‌ترین مقام اجرایی کشور است دستور می‌دهند که تعطیل کنند، اما استانداری با تعطیلی موافقت نمی‌کنند خیلی جای سوال دارد و واقعا نمی‌دانم علت آن چیست. بنده واقعاً از این تصمیم استانداری تعجب می‌کنم.

روایت‌های تکان‌دهنده‌ای از وضعیت کرونا در تهران و ایران

موضوع تصمیم‌گیری برای تعطیلی تهران این روزها فقط به بازی با افکار عمومی شباهت پیدا کرده است؛ در تصمیم مبهمی که دیروز هم به اختصار از سوی حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و رئیس ستاد ملی کرونا و هم ساعتی بعد از سوی علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا بیان شد، هیچ اثری از تعطیلی گسترده که همه فرماندهان عملیات کرونا در پایتخت خواسته بودند، وجود نداشت.

به فاصله ۲۴ ساعت از وعده حریرچی برای تعطیلی تهران، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا اصلا مطرح شدن چنین تصمیمی در ستاد ملی کرونا را رد کرد و البته به صراحت هم عدم موافقت رئیس‌جمهوری با تعطیلی تهران را تکذیب کرد: «اصلا امروز چنین چیزی در ستاد ملی مطرح نشد.»

صبح یک‌شنبه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در اظهاراتی تند، ابهامی بر ابهامات قبلی تعطیل نشدن تهران افزود و گفت: متاسفانه ستاد ملی مبارزه با کرونا هنوز پاسخی به پیشنهاد کارشناسی شورای شهر و مجمع نمایندگان تهران مبنی بر تعطیلی دو هفته‌ای تهران نداده است.

نوشته فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، نظر مثبت خود را نسبت به این پیشنهاد ابراز کرده است اما ظاهرا مسئولان تصمیم‌گیرنده جسارت و اراده لازم را برای این اقدام ضروری که موجب شکستن زنجیره ابتلا و ایجاد یک فرصت حداقلی برای بازسازی توان سیستم سلامت و کارکنان خدوم بخش‌های خدماتی در این حوزه می‌شود را ندارند.

از صبح تا بعد از ظهر امروز روایت‌های تکان‌دهنده‌ای از وضعیت کرونا در تهران و ایران گفته شد؛ ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اعلام رسیدن تعداد مرگ و میر کرونا در تهران به عدد ۲۰۰ مورد در روز گفت: درحال‌حاضر ۶ هزار نفر در بیمارستان‌های تهران بستری هستند که نزدیک ۳ هزار نفر آنها به دستگاه متصل هستند و به همین دلیل امکان بالا رفتن آمار مرگ و میر وجود دارد. بنابراین می‌طلبد که سختگیری بیشتری در باب اجرای پروتکل‌ها اجرا شود.‌ متاسفانه با وجود درخواست‌های مکرر، به تعطیلی دوهفته‌ای تن داده نشد؛ اما یک دستورالعمل ناقص و ضعیفی توسط ستاد مقابله با کرونا ابلاغ شد که آن هم اجرا نمی‌شود.

منبع: خبر فوری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها