|
کدخبر: 133172

تاثیر تزریق واکسن آنفلوانزا بر ابتلا به ویروس کرونا

گروهی از محققان در بررسی های جدید خود متوجه شدند با تزریق واکسن آنفلوانزا می توان خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش داد. از این رو کارشناسان از مردم می خواهند تا با تزریق واکسن آنفلوانزا از ابتلای همزمان به کروناویروس جلوگیری کنند.

جامعه تاثیر تزریق واکسن آنفلوانزا بر ابتلا به ویروس کرونا

در گزارش این محققان آمده است احتمال ابتلا به ویروس کرونا در کادر درمان بیمارستان ها که در فصل شیوع ویروس آنفلوانزا واکسیناسیون شده بودند، ۳۹ درصد کاهش پیدا کرده است. البته این بررسی ها حاکی از آن نیست که با تزریق واکسن آنفلوانزا می توان در مقابل کروناویروس به مصونیت رسید، اما این واکسیناسیون باعث افزایش ایمنی بدن در برابر سایر بیماری ها می شود.

طبق گفته این محققان با فرا رسیدن فصل سرما احتمال ابتلا برخی از افراد به شکل همزمان به دو ویروس آنفلوانزا و کرونا وجود دارد و به همین دلیل محققان روی واکسیناسیون فصلی تاکید دارند. طبق آمار در ماه اخیرا تعداد آمار مبتلایان به کروناویروس افزایش پیدا کرده است و همزمان در فصل زمستان نیز شیوع ویروس آنفلوانزا افزایش می یابد. از این رو واکسیناسیون فصلی حدود ۶۰ درصد خطر ابتلا به آنفلوانزا را کاهش خواهد داد و اگر افراد به این ویروس مبتلا شوند نیز باز هم شدت بیماری اندک خواهد بود.

بررسی این محققان نشان می دهد از میان شهروندان ایتالیایی با سن بیش از ۶۵ سال که واکسیناسیون آنفلوانزا را انجام دادند، میزان ابتلا به کرونا در آنها نسبت به کسانی که واکسن آنفلوانزا تزریق نکرده بودند کمتر بوده است. همچنین محققان بر این باورند تزریق واکسن هایی چون فلج اطفال و سرخک نیز می تواند بدن افراد را نسبت به سایر ویروس ها مقاوم سازد.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها